Cantata “El Mikado”

Els dies 20, 21 i 22 de març de 2017, alumnes de ESO d’instituts de la comarca d’Osona representaran la cantata de l’Òpera còmica “El Mikado; o La Ciutat de Titipú”

és una òpera còmica en dos actes, amb música d’Arthur Sullivan i llibret de W. S. Gilbert, sent la seva catorzena col·laboració operística. Va estrenar-se el 14 de març de 1885 a Londres, representant-se en 672 funcions al Savoy Theatre, ocupant la segona posició entre els espectacles musicals amb més funcions en aquella època.[1]Abans de finals de 1885, s’estima que almenys hi havia 150 companyies representant-la a Europa i a Amèrica.[2] The Mikado segueix sent una de les òperes del Savoi més freqüentment representades, i és molt popular per les produccions d’aficionats i escolars. Ha estat traduïda a nombrosos idiomes, i és una de les peces de teatre musical més representades de la història. A Catalunya ha estat adaptada per Dagoll Dagom, amb traducció de Xavier Bru de Sala.

Hi podeu trobar més informació al web de l’Escola de Música i Conservatori de Vic.