Primera trobada d’alumnes dels instituts Vora Ter

Presentació

INS Vora Ter és un projecte que pretén buscar sinergies i lligams entre els diferents Instituts públics del Ter a la comarca d’Osona i es fa a través dels treballs de descoberta dels alumnes sobre el riu.

El projecte Instituts Vora Ter és un projecte intercentre, col·laboratiu i de servei de la comunitat i és promogut pel Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, els Plans Educatius d’Entorn del Voltreganès, Roda de Ter i Manlleu i compta amb la col·laboració del Museu del Ter.

El Ter és el nexe d’unió que comparteixen els instituts públics d’ensenyament secundari dels municipis de Torelló, Masies de Voltregà, Manlleu i Roda de Ter que participen en el projecte..

Els alumnes d’aquests instituts han realitzat els últims cursos, a partir del mètode científic i amb tot el rigor que requereix el treball de camp, estudis centrats en diferents aspectes del riu Ter com la vegetació, els animals aquàtics, els índexs de qualitat del riu o l’anàlisi de l’aigua.

A la trobada del dia 11, els alumnes han presentat i compartit davant dels alcaldes, regidors i altres agents de la comunitat els estudis i treballs que han estat fent amb el riu com a punt de mira.

Els resultats dels treballs es podran consultar al web dels centres educatius, al portal dels ajuntaments i a la plataforma Mobile History Map.

La jornada ha acabat amb la realització de tres tallers pràctics de descoberta del riu, a la zona de l’embarcador del Ter. Els tallers els han portat a terme educadors del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis-UVic-UCC,

La Jornada també ha comptat amb la presència dels Directors dels centres i representants dels SSTT d’Ensenyament de la Catalunya Central.