PREMI EUROPEU ETWINNING DE L’INSTITUT JAUME CALLÍS DE VIC

Els passats 24-16 d’octubre, tingué lloc a Cannes, França, la Convenció Anual eTwinning i la Cerimònia d’Entrega dels Premis Europeus 2019.
Gairebé 600 docents i professionals d’educació de tota Europa en prengueren part.

Marta Pey, la professora coordinadora, juntament amb la professora italiana, Cinzia Fiorentini, i la professora lituana, Edita Grubiené, reberen el premi de mans d’un representant educatiu de la Comissió Europea.
El projecte THE TRUTH BEHIND PALM OIL, realitzat durant el curs 207-18 per alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Jaume Callís, juntament amb alumnes d’un centre d’Itàlia i un altre de Lituània, va ser mereixedor d’un Premi Europeu, en la categoria de 12-15 anys. Es va també recalcar el foment de la participació democràtica en els alumnes que promovia el projecte.
Els alumnes van investigar, simular una Convenció Internacional sobre l’Oli de Palma no sostenible, i crear tota una sèrie de plans d’acció conjuntament, per tal
que la societat prengués consciència de les implicacions que té el cultiu, producció i comercialització de l’oli de palma.

Els projectes eTwinning són projectes totalment realitzats online amb centres europeus, on el treball col·laboratiu i l’ús pedagògic de les Tic són fonamentals, a més de potenciar la interculturalitat i la ciutadania europea.

Vídeo del moment de l’entrega de premis (del minut 25 al 33):