FEM MATEMÀTIQUES

FEM MATEMÀTIQUES (FM) és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de cinquè i sisè de primària i primer i segon d’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millorar en l’educació matemàtica perquè afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables. (Enllaç al formulari)

Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de cinquè i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases:

• Primera fase (es fa als centres)
  • Segona fase (es realitza de manera independent en cada una de les 5 associacions que forma part de la FEEMCAT: APMCM, ADEMGI, APaMMs, ABEAM, LleiMat)
  • Tercera fase o fase final (s’estructura com una jornada matemàtica amb un component lúdic).

Amb aquesta activitat es proposa:

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers aquesta disciplina.

Com es participa en el FEM Matemàtiques?

L’alumnat, d’un mateix centre i nivell, en grups de 3 o 4 persones ha d’elaborar un informe, en  suport paper i/o digital, sobre els tres problemes proposats. Cada grup ha d’elaborar aquest  informe amb la resolució dels 3 problemes, i hi han d’incloure totes les estratègies,  experimentacions, reflexions, càlculs, verificacions… que s’hagin dut a terme durant el procés de  resolució.

Compromís per part dels centres participants:

Participar al Fem Matemàtiques implica que el centre es compromet a acompanyar el seu alumnat amb un ordinador per dur a terme la prova individual i grupal, en cas que se seleccioni algun grup inscrit. Un professor haurà d’estar disposat per col·laborar en les següents tasques:

• Fer d’enllaç entre la coordinació del FM i el centre (per email).
  • Realitzar la inscripció dels alumnes (un formulari web que se us enviarà per email o per  adreça web)
  • Si té alumnes seleccionats, acompanyar-los telemàticament a la segona fase i si s’escau a la fase final.