20è Congrés científic “LA CIÈNCIA FETA PELS INFANTS”

Un any més us convidem a participar al 20è Congrés científic “LA CIÈNCIA FETA PELS INFANTS“. Aquest programa té per objectiu promoure l’experimentació i la investigació científica entre els infants d’infantil i primària.

Els congrés és un espai on cada centre participant exposa els resultats de les investigacions que han realitzat durant el curs davant la resta d’alumnat que participa al congrés. El congrés també serveix per fomentar el treball en xarxa entre els docents que hi participen i compta amb l’acompanyament per part dels professionals del CRP d’Osona i el professorat de l’Àrea de Didàctica de les Ciències de la Uvic.

Objectius:

• Estimular i valorar el treball científica que es realitza amb l’alumnat a les aules.
  • Proporcionar un espai on els infants puguin comunicar els seus treball i donar-los a conèixer.
  • Incidir en l’aprenentatge de les diferents habilitats lingüístiques i de comunicació.
  • Fer protagonista a l’alumnat d’infantil i primària.

Com participar-hi:

Cada centre participant exposa el resultat de la investigació que ha realitzat a la resta de participants. Les ponències les fa un petit grup d’alumnes en representació de cada grup-classe. El tema que es presenta ha de ser el resultat d’una investigació ha partir d’una pregunta, fenomen… i que hagi suposat fer observació i recerca per part dels infants per poder arribar a unes conclusions.

La presentació hauria de aquestes parts:

• Qui som?
  • Què volíem investigar? Quina pregunta o preguntes ens fèiem? Quin fenomen?
  • Com ho hem investigat?
  • Resultats i conclusions.

Calendari i organització:

Del 3 de febrer al 3 de març inscripció.

El 18 i 19 de maig de 2023 congrés a l’aula magna de l’UVic.

Horari:

Matí de 2/4 de 10 a 12:30h. L’horari de finalització vindrà determinat pel nombre de participants. En cas que hi hagi moltes recerques aquestes es distribuiran en diferents franges horàries.

Com fer la inscripció:

Podeu fer la del divendres 3 de febrer al divendres 3 de març per mitjà del formulari que trobareu a continuació.

Formulari d’inscripció

Suport al desenvolupament de la recerca i seva presentació.

Compteu amb el suport del Laboratori de Didàctica del Departament de Didàctica de les Ciències de la Facultat d’Educació de la UVic, i del CRP d’Osona per orientar-vos en la planificació i desenvolupament de la recerca. Per concretar aquest suport truqueu a CRP. Telèfon 938866353 ext.1.

El nostre horari és:

Matins.

Dilluns i divendres de 11h a 13:30h.

Dimarts, dimecres i divendres de 9h a 13:30h.

Tardes:

De dilluns a dijous de 15h a 18:30h.

Per qualsevol dubte poseu-vos en contacte amb nosaltres. Us animem a participar al Congrés.