19è Congrés La ciència feta pels infants

Un any més us convidem a participar al Congrés científic “LA CIÈNCIA FETA PELS INFANTS“. Enguany celebrarem la 19a edició. La Ciència feta pels infants, és un congrés on els protagonistes són els infants. A partir d’una ponència ens expliquen el treball d’investigació/petites recerques que han fet a l’aula acompanyats pels docents, un marc on a més a més d’explicar els aprenentatges que han fet, posen en pràctica les habilitats lingüístiques i comunicatives que han treballat.

Us animem a presentar els projectes que esteu fent al vostre centre educatiu que girin al voltant de:

• Investigacions científiques que feu amb el vostre alumnat
  • Projectes d’investigació de la natura del vostre entorn
  • Biodiversitat al pati de l’escola
  • Ciència ciutadana
  • Bioblitz escolar

Participar al congrés farà que aquests projectes traspassin les portes del centre. Aquest fet farà que l’alumnat valori molt més el treball que porta a terme, que interioritzi els aprenentatges, que prengui consciència del seu progrés i que es senti valorat i protagonista.

Els objectius del congrés.

1. Valorar el treball científic que es realitza amb els alumnes en els centres educatius.
  2. Incidir en l’aprenentatge de les diverses habilitats lingüístiques i de comunicació.
  3. Fer protagonistes als alumnes d’educació infantil i primària.
  4. Estimular el treball científic que es realitza amb l’alumnat als centres.
  5. Proporcionar un espai on puguin comunicar els seus treballs i donar-los a conèixer a la resta de companys.

Qui pot participar-hi

Els nens i nenes d’educació infantil i primària.

Com participar-hi

Cadascun dels grups classe pot presentar una ponència al congrés. El tema a presentar ha d’estar relacionat amb el coneixement del medi natural, sempre i quan la seva elaboració hagi suposat una investigació, observació i recerca per part dels nens i nenes. També es poden presentar  propostes que corresponguin a projectes no finalitzats, però que estiguin molt avançats.

Les presentacions haurien de seguir un guió com el que us proposem:

• Qui som?
  • Què volíem investigar? Quina pregunta o preguntes ens fèiem?
  • Com ho hem investigat?
  • Resultats i conclusions.

Calendari i organització:

Del 21 de febrer al 8 d’abril inscripcions al congrés.

El 7 i 8 de juny de 2022 congrés a l’aula magna de l’UVic.

(En cas que el congrés no es pugui fer presencialment ens connectarem amb el Meet per poder fer l’intercanvi d’experiències).

Horari

Matí de 2/4 de 10 a 12:30h. L’horari de finalització vindrà determinat pel nombre de participants. En cas que hi hagi moltes recerques aquestes es distribuiran en diferents franges horàries.

Com fer la inscripció

Podeu fer la inscripció fins el divendres 8 d’abril per mitjà del formulari que trobareu a continuació.

Formulari d’inscripció

Suport al desenvolupament de la recerca i presentació d’aquesta.

Compteu amb el suport del Laboratori de Didàctica Departament de Didàctica de les Ciències de la Facultat d’Educació de la UVic, i del CRP d’Osona per orientar-vos en la planificació i desenvolupament de la recerca. Ens podem posar en contacte per videoconferència. Per concretar aquest suport truqueu a CRP. Telèfon 938866353 ext.1.

El nostre horari és:

Matins de dilluns a divendres de 9h a 2h.

Tardes de dilluns a dijous de 3h a 2/4 de 7h.

Davant de qualsevol dubte poseu-vos en contacte amb nosaltres.

Us esperem al Congrés.