16a EDICIÓ DEL CONCURS EDUCATIU JOVES I MOBILITAT

“Les bicicletes, els joves i les noves mobilitats”

Aquesta és la temàtica de la 16a edició del concurs educatiu “Joves i Mobilitat” que el RACC i el Servei Català de Trànsit convoquen per aquest curs escolar. Una temàtica que té l’objectiu de posar en valor el fet d’anar en bicicleta i la seva projecció com a mitjà de transport sostenible i saludable. L’ús de la bicicleta ha augmentat exponencialment en els darrers anys, però encara no és un mitjà massiu i cal integrar-lo amb seguretat per al conjunt dels usuaris. Per això, el concurs vol promoure la reflexió entre els joves perquè reflexionin sobre la millor manera de fer un lloc a la bicicleta en la mobilitat quotidiana.
El concurs està adreçat a alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà, així com nois i noies de 12 a 18 anys que són membres de casals de joves o centres de lleure catalans.
Es pot participar de forma individual o en grups de fins a 4 components i tutoritzats pels seus centres educatius, casals o clubs, podran presentar els seus treballs en tres categories: Anunci gràfic, Vídeo per a Instagram i Projecte de millora de la seguretat viària.
La presentació de treballs es pot fer ja mitjançant un tutor o monitor a través de la web www.jovesimobilitat.cat abans del 16 d’abril de 2023.

A part de les millors propostes a les tres categories del concurs, també es premiarà a la classe/grup que participi amb més treballs i al professor/monitor que hagi inscrit major nombre de participants. I un any més el concurs premiarà també el Millor Projecte Educatiu en Mobilitat Segura en reconeixement a les activitats que realitzen els centres regularment durant el curs escolar.
El concurs Joves i Mobilitat, que compta també amb la col·laboració del Departament d’Educació i diferents patrocinadors, té com a objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents catalans.
Per tal de treballar-ho a les aules o a casa, “Joves i Mobilitat” aporta diferents recursos informatius sobre la temàtica d’enguany i propostes didàctiques sobre mobilitat, seguretat viària i convivència.