Xerrada: La transició primària – secundària

Us convidem a assistir a la xerrada “La transició de primària a secundària”

Conferenciant: Màrius Martínez, Professor Titular d’Orientació Professional /Lecturer Career Guidance. UAB  Departament de Pedagogia Aplicada

Dimecres 22 de maig de 17:00 a 19:00 a la sala de formació del SE Nou Barris.

Públic a qui va destinada la xerrada:

Professorat de 6è /Cicle Superior  i 1r d’ESO – 2n ESO + les direccions dels centres públics PRI i SEC /I-E de la nostra zona Nou Barris.

Inscripció

La transició és el moment en que es materialitza un canvi en l’itinerari formatiu de l’alumnat. Bé perquè canvien d’etapa en tots els casos, amb diferent tipus de professorat, diferent organització del currículum, etc. o bé perquè canvien també de centre. Aquest fet genera preocupació per a una part del professorat de primària, per a una part de l’alumnat i de les seves famílies i per això cal acompanyar-lo.

La transició primària – secundària es materialitza en un moment i el gruix d’activitats es fan al voltant d’aquell moment (segon i tercer trimestre de sisè i primer trimestre de primer de ESO) però aquestes són en realitat les activitats puntual d’un procés molt més llarg. Parlar de la transició com a procés d’acompanyament té interès des del punt de vista de l’orientació de l’alumnat, per facilitar que totes les persones ho visquin com una part engrescadora i satisfactòria del seu desenvolupament, i aquest procés té tot el sentit tractar-lo en clau de territori.