Oïdes mediterrànies

Projecte adreçat a joves del segon cicle d’ESO, de batxillerat i de cicles formatius. L’esmentat recurs pretén donar a conèixer les músiques de la Mediterrània fomentant els valors interculturals.

El projecte es presenta en format de maleta pedagògica. Al seu interior hi trobarem:

• Un CD-ROM.
  • Un CD amb recursos audiovisuals.
  • Una guia pedagògica pel professorat.
  • Un dossier per l’alumnat.

El CD-ROM consisteix en un joc interactiu a través del qual l’alumnat viatja per la conca de la Mediterrània i descobreix els indrets més significatius a nivell musical. Aquesta maleta ve presentada a partir d’una carpeta que inclou per al professorat diferents materials amb informació musical i intercultural en forma de dossier de continguts, amb l’explicació de les aportacions de cada ciutat que es visita virtualment a través del recorregut. El joc va acompanyat, també, d’activitats complementàries (tallers de ràdio, espectacle multimèdia en viu, etc.) que són opcionals i perfectament adaptables. L’alumnat utilitza, a més del joc, un quadern de bitàcola que elabora com un treball en equip al llarg del joc per les diverses ciutats de la Mediterrània.