Setmana de la Ciència 2018

El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca, promou la Setmana de la Ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Se celebrarà dintre del mes de novembre de 2018. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana, s’organitza l’activitat “La Ciència en primera persona”.

Aquestes sessions aniran a càrrec d’investigadors i d’investigadores que explicaran la seva tasca, tant des del vessant científic com humà i s’organitzaran en l’àmbit de cada Servei Educatiu de Zona.

Enguany ens han assignat dos llocs per a realitzar aquesta activitat; han estat l’Institut Sòl de Riu (Alcanar) i l’Institut Les Planes (Santa Bàrbara).

Segons la informació que ens ha facilitat la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca (FICSR):

La xerrada de l’Institut Les Planes es realitzarà el divendres 9 de novembre a les 9 hores, a càrrec del científic Alexandre Miró Pastó, Llicenciat en Biologia (2001), Màster en Biologia Experimental (2007), Màster en Ecologia Fonamental i Aplicada (2012) i Doctor en Biologia (2016) per l’UB. el qual impartirà la conferència “Natura i conservació dels estanys dels Pirineus”.

La xerrada de l’Institut Sòl de Riu es realitzarà el divendres 23 de novembre a les 11’30 hores, a càrrec del científic Laureano Jiménez Esteller, professor titular de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la Universidad Rovira i Virgili, el qual impartirà la conferència “Química i enginyeria del i-phone”.