MRP Terres Ebre:Oferta formativa Escola d’hivern 2019.

Taller: Dissenyem espais que responguin a la naturalesa dels infants

Una oportunitat per reflexionar sobre la idea que tenim d’infant i dels seus processos personals.

Analitzarem de quina manera potenciar un desenvolupament que respongui als batecs interns de cada nen/a; batecs que el guien cap a un aprenentatge autèntic.

Ens aproparem al concepte d’espais analitzant, compartint i vivint diferents propostes que ens ajudaran a transformar la nostra acció a l’escola.

FORMADORES

Maria Consuelo Bleda i Anna Panisello (mestres Escola Sant Llàtzer)

Trobada pedagògica: EL Treball per Projectes a l’Escola Consola Ferré

Aquesta formació surt de la demanda d’algunes escoles del territori per venir a conèixer la metodologia emprada en el treball per projectes a l’Escola Consol Ferré. Es proposarà un tastet d’ activitats de les tres comunitats relacionades amb els projectes i la seua metodologia, així com, una explicació de l’organització de l’escola.

Taller: Pedagogia Sistèmica i acompanyament emocional dels infants

Acompanyar els infants des d’una mirada sistèmica ens ajudarà a tenir una visió més àmplia i globalitzada dels mateixos. Tots són vàlids i capaços en algun àmbit, molts cops, cal veure que ens impedeix poder veure-ho. A partir de vivències i dinàmiques eminentment pràctiques, oferirem un ventall d’eines per utilitzar el dia a dia a l’escola.

Les arrels dels infants, la seva identitat i la gestió de les emocions; els vincles entre companys/es, les relacions entre família escola, i la capacitat d’un infant per mirar endavant i somiar, són la columna vertebral perquè pugui fluir l’aprenentatge.

FORMADORES

Marta Reolid i Alba Vilàs(mestres Escola Sant Llàtzer)