L’Institut de Tecnificació d’Amposta, finalista de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

La Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) va acollir el passat divendres 5 d’abril la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives. L’Aula Escola Europea de Barcelona, amb el suport de la Universitat Pompeu Fabra, es va enfrontar a l’equip de l’Institut de Tecnificació d’Amposta, que competia amb el suport de la Universitat Rovira i Virgili. Després d’una final molt disputada, l’equip de l’Aula Escola Europea es va proclamar campió.

El tema de debat d’enguany ha estat, «Calen les fronteres entre països?». Més de 5.000 estudiants de 163 instituts d’Andorra, Catalunya i el País Valencià han estat participant en les fases classificatòries de la competició, que s’han celebrat els darrers mesos a 14 universitats de la Xarxa Vives. Els 14 equips classificats han competit en la fase final celebrada els dies 3, 4 i 5 d’abril a la UAO CEU i han hagut de defensar posicions tant a favor com en contra al voltant del tema de debat.
A continuació us oferim l’enllaç al debat final, el qual va estar molt igualat en tots els aspectes.

L’equip ampostí va excel•lir en tots els aspectes que abasten una activitat d’aquest tipus: cohesió, lideratge, simpatia, amabilitat, constància, seriositat, rigor, autonomia, superació, excel•lència, empatia, capacitat per a superar handicaps, fluïdesa, entonació, domini de la posada en escena, demostració del domini del tema i convenciment, flexibilitat, qualitat del discurs, presentació d’una tesi sòlida, compromís amb el territori (van saber fer referència en tot moment a la seua realitat més propera: a la Universitat –URV- i al territori –Amposta i el Montsià- que representen).