IX Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre. Mirada atenta a l’Educació Primària

El proper dissabte 23 de març al Campus URV Terres de l’Ebre, tindrà lloc la “IX Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre”. Aquesta jornada vol contribuir a realitzar una mirada atenta de les accions que es duen a terme a l’Educació Primària, amb la finalitat de preparar l’alumnat per donar respostes innovadores, per aprendre a pensar i actuar de manera integrada, i per fomentar la seva iniciativa, la creativitat, l’esperit crític i el gust per aprendre.

OBJECTIUS

• Comprendre els factors que potencien i dificulten els processos d’aprenentatge i memòria.
  • Entendre la importància de l’atenció i la percepció, els estats emocionals i les funcions executives en el procés d’ensenyament i aprenentatge.
  • Integrar eines de gestió emocional i d’educació cognitiva com a docents i educadors.
  • Facilitar l’aprenentatge de l’alumnat a l’àrea matemàtica
  • Aportar recursos, eines i habilitats per aconseguir que el/la docent de Primària esdevingui competent digitalment.
  • Promoure l’atenció educativa a l’alumnat d’educació Primària en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.

08.30 h. Recepció dels assistents

09.00 h. Inauguració de la jornada

09.30 h. Sra. Laia Casas.
Neurociència, emoció i aprenentatge en l’etapa d’educació Primària

10.30 h. Tallers simultanis:

• Professorat de l’Escola Puig Cavaller.“Els Racons Matemàtics a l’Escola Puig Cavaller ”
  • Marisa Vidal, coordinadora territorial TAC.Robòtica Educativa
  • Maria Navarrete i Fa. Neuroeducadora i educadora emocional.“Neuroeducació.La pràctica a l’educació Primària.”
  • Laia Casas. “Neuroeducació aplicada en l’etapa d’educació Primària”
  • Alicia Roglan “Inclusió. Una escola inclusiva, una escola per a tothom”

11.30 h. Descans

12.15 h. Tallers simultanis:

• Marisa Vidal, coordinadora territorial TAC. Robòtica Educativa
  • Laia Casas. “Neuroeducació aplicada en l’etapa d’educació Primària”
  • Alicia Roglan “Inclusió. Una escola inclusiva, una escola per a tothom”

13.15 h. Cloenda de la jornada

La inscripció és oberta.