Èxit de participació al fòrum del Programa Escoles Verdes, a la Platja de Garbí

El dijous 28 de març va tindre lloc a Sant Carles de la Ràpita un dels Fòrums del Programa Escoles Verdes, va comptar amb la participació de 7 centres de secundària de les comarques del Baix Ebre, el Montsià i la Terra Alta. Cada institut va estar representat per dos professors/es i entre quatre i set alumnes, membres del comitè ambiental, que és l’òrgan de participació que planifica i dinamitza les accions d’Escola Verda, unes 60 persones en total.

El fòrum es va iniciar a l’Institut Els Alfacs, on l’alcalde del municipi i representants dels departaments de Territori i Sostenibilitat i d’Educació de la Generalitat de Catalunya, van donar la benvinguda als participants. A continuació, l’alumnat per una banda i el professorat per una altra, es van distribuir en diferents grups de treball on van reflexionar sobre les diferents accions que realitzen al centre i com aquestes tenen una incidència directa amb el seu entorn més immediat. Es va realitzar un “mercat d’intercanvi d’experiències” als exteriors del mateix institut per tal de promoure la transferència d’idees i accions entre els centres.

Un cop finalitzat el mercat i les dinàmiques, tots els participants es van desplaçar a peu fins al Parc de Garbí, on van dinar.
A la tarda, a la mateixa Platja de Garbí al costat del port del la Ràpita, van realitzar una activitat d’anàlisi i detecció de microplàstics a l’arena que forma part de l’extens programa de ciència ciutadana i sensibilització “Observadors del Mar”.

CENTRES PARTICIPANTS FÒRUM ESCOLES VERDES – LA RÀPITA

Institut Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona
Institut Terra Alta de Gandesa
Institut Roquetes de Roquetes
Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta
Institut MD de la Candelera de L’Atmella de Mar
Institut Els Alfacs de St. Carles de la Ràpita
CEE Verge de la Cinta de Tortosa

Enllaç a diferents moments del fòrum.