XXIII Jornades Pedagògicomusicals

El proper 7 i 14 de març es realitzaran les XXIII Jornades Pedagògicomusicals de Terres de l’Ebre, a l’ESC Miquel Granell d’Amposta.

Continguts del dia 7 de març: Jugarem amb l’Elasticat, un material elàstic, innovador i motivador, fàcil de fer servir, adequat a totes les edats, estètic i versàtil. Explorarem moltes maneres de gaudir-lo, tot potenciant la creativitat i la curiositat. Cantarem, ballarem, escoltarem i acompanyarem músiques corporalment i de manera vivencial i ens connectarem per a sentir-nos part d’un grup a través de la música i del moviment!

A càrrec de Violant Olivares Quesada, mestra de música i moviment a Infantil i Primària i Llicenciada en Guitarra. Especialitzada en metodologies actives, és la creadora i impulsora del projecte Elasticat. Certificada en la MLT de E. Gordon (Music Learning Theory a les edats primerenques) i en Orff-Schulwerk a EEUU. Desenvolupa projectes pedagògics al Servei Educatiu de L’Auditori i al Palau de la Música Catalana. Combina la seva tasca docent amb tallers de música en família,cursos d’ukelele i formació de professorat a Espanya i Mèxic.

Continguts del dia 14 de març: :

• Percussió corporal.
  • Expressió corporal i moviment.
  • Estratègies músico-terapèutiques.
  • La cançó com a suport tonal, estructural, rítmic i emocional.
  • Improvisació Sistematitzada SSM (Senyalització – Seqüenciació – Música).
  • Tècniques d’aprenentatge d’imitació, pregunta/resposta i assaig/error.

A càrrec de Santi Serratosa, músic (Bateria-percussió corporal) i musicoterapeuta. Graduat en música moderna per L’Aula de Música Moderna del Conservatori del Liceu l’any 1999. Va continuar els seus estudis superiors com a bateria al Drummers Collective de Nova York, l’any 2001. Màster en Musicoteràpia per l’UPF. Professor col·laborador del Màster de Musicoteràpia de la UB i formador en els cursos de formació continua de la UVic. Actualment en actiu com a músic professional amb els grups Astrio i Gossos, combina la seva professió amb la musicoteràpia i la percussió corporal, disciplina amb la qual dirigeix una big band, la SSM BigHand.

Inscripcions: a través de l’XTEC

Horaris dels tallers:

• Acreditacions i presentació del taller: de 9 a 9’30 h
  • Taller: 9’30 – 11’30 h
  • Pausa: 11’30 – 12 h
  • Taller: 12-14 h

Per més informació: CRP Montsià Telèfon: 977 704 420 (ext. 1) a/e: crp-montsia@xtec.cat