Un estudi sobre l’ús del català, primer premi de recerca de batxillerat Ciutat d’Amposta

El passat 20 de novembre es va celebrar la setzena edició del premi de recerca de batxillerat Ciutat d’Amposta, un premi que té per objectiu promoure la curiositat i la recerca científica a batxillerat, amb aquells treballs d’ aspectes relacionats amb Amposta, la comarca del Montsià i les Terres de l’Ebre.

En esta edició es va atorgar el primer premi a una alumna de l’Institut de tecnificació, pel seu treball “Estudi sociolingüístic del català a Amposta i a Catalunya”.

El treball de recerca premiat, tracta la contribució que, durant anys, entitats i associacions d’arreu del país han realitzat per a fomentar l’ús del català. El treball planteja, també, si els recursos de normalització lingüística que s’ofereixen a tot Catalunya per a promocionar el català tenen alguna mena de resultat a Amposta, així com l’ús del català al carrer, i se centra específicament en els petits comerços i en les interaccions amb persones immigrants.

L’acte va ser obert al públic i va tenir lloc a l’Ajuntament d’Amposta, presidit pel seu alcalde, Adam Tomàs, i la regidora d’Educació, Núria Marco i els familiars de l’alumna premiada.