Situacions d’aprenentatge sobre salut planetària

Al llarg del curs 2023-24, la Xarxa d’Escoles Verdes posa a disposició dels centres educatius vuit situacions d’aprenentatge, en el marc de la iniciativa ACTUA x 25, que aglutina les accions de celebració del 25è aniversari de la Xarxa d’Escoles Verdes. Les propostes ofereixen a mestres i professorat la possibilitat d’abordar a l’aula una temàtica de rigorosa actualitat: la salut planetària i la seva relació directa amb els àmbits de la biodiversitat, el sistema alimentari i el canvi climàtic.
Les propostes estan adreçades a diferents franges d’edat de tots els nivells educatius i totes s’insereixen en el marc del nou currículum educatiu i posen èmfasi en l’aprenentatge a partir de contextos reals i de reptes. D’aquesta manera, es fomenta que l’alumnat aprengui amb sentit i sigui protagonista del seu procés d’aprenentatge mentre posa en pràctica les seves competències.
La Xarxa d’Escoles Verdes, alineada amb els valors del nou currículum educatiu, vol contribuir a fer que els infants i joves formin part d’una ciutadania crítica, activa i constructiva, en favor d’una societat més justa i democràtica, cohesionada i inclusiva. Uns valors que s’alien amb els ODS i els compromisos educatius i ambientals dels centres que formen part de la Xarxa d’Escoles Verdes.