Santi Serratosa a les XXVI Jornades Pedagògicomusicals de les TTEE

El passat dissabte va tenir lloc a Amposta, la segona part de les XXVI Jornades pedagogico-musicals de les Terres de l’Ebre. Aquestes van comptar amb la presència de Santi Serratosa, músic, musicterapeuta i percussionista corporal i van poder posar en pràctica, de primera mà, aquesta coordinació de percussió corporal.

La música forma part de la nostra vida diària, d’aquest teixit social cada vegada més complex i en procés de canvi permanent. El sistema educatiu, per tant, no pot estar tancat o aïllat a tot allò que passa al seu voltant, ha de posseir intrínsecament una flexibilitat que permeti orientar i proporcionar als seu alumnat els instruments per jutjar, analitzar i comprendre per si mateixos, la realitat que ens envolta. En aquest escenari de tu a tu amb l’alumnat, el professor té la música, el moviment, el joc, l’expressió corporal i la creativitat com a bases per un abordatge psicosocial d’un alt valor pedagògic.

Aquest mètode dóna importància a la improvisació, creativitat i al llenguatge rítmic expressat amb el nostre cos. És en aquesta experiència sensorial on es reforça tot el control, dissociació i coordinació corporal, tot el potencial estètic i pedagògic dels processos d’aprenentatge a partir del ritme i de la música, i de tota la gestió emocional del treball físic i intel·lectual de les disciplines esportives i artístiques.