Projecte “Escacs a l’escola”

El projecte destaca la relació i utilitat del joc dels escacs en l’àmbit educatiu. És un recurs que potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògicomatemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Per a aquest segon trimestre, a Terres de l’Ebre, hi ha planificades dos formacions per a impulsar els escacs a l’escola, per a tots els docents i centres educatius que hi esteu interessats:

• Escacs a l’escola 1 (codi 8000190509): Actuacions de nivell inicial per facilitar l’aplicació de l’activitat del joc d’escacs a l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, dins l’horari escolar.
  • Més escacs (codi 8000200509): Taller de consolidació, actualització i intercanvi d’experiències sobre l’aplicació de l’activitat del joc d’escacs a l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, dins l’horari escolar, un cop completat els cursos d'”Escacs a l’escola”.

A més, aquest curs, a Terres de l’Ebre també s’estan portant a terme les activitats de formació:

• Escacs a l’escola 2 (codi 8000070509): Actuacions de nivell d’aprofundiment per facilitar l’aplicació de l’activitat del joc d’escacs a l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, dins l’horari escolar.
  • Escacs a l’escola 3 (codi 8000080509): Actuacions de nivell avançat per facilitar l’aplicació de l’activitat del joc d’escacs a l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, dins l’horari escolar.

Normalment, el projecte es comença a primer de primària. Al voltant dels 6 anys és l’edat idònia per iniciar-se en la seqüència observo–penso–jugo, que es practica en el joc i s’intenta fer extensiva a la vida. Podeu trobar més informació a l’enllaç: http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/escacsescola/