Projecte de promoció dels ODS a través del teatre

Us presentem una guia didàctica que va lligada a l’espectacle teatral “POLS”, projecte d’educació en valors entorn als Objectius de Desenvolupament Sostenible. Aquí trobareu tota la informació necessària per poder treballar, dins de l’aula, els continguts d’aquesta obra de teatre.

Els objectius marcats son:

• Conèixer què són els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), dotant a l’alumnat del coneixement, les habilitats i la motivació suficient per comprendre’ls i abordar-los.
  • Potenciar la reflexió i el sentiment crític vers la situació del món en que vivim, mitjançant la creació d’espais de debat propers i motivadors.
  • Conscienciar sobre la pròpia responsabilitat i la implicació personal per canviar el món. Donar pes al “Pensa globalment, actua localment” implicant els i les joves en els valors
    relacionats amb la solidaritat i la cooperació.
  • Recolzar a la comunitat educativa en el seu treball d’educació en valors cap a l’alumnat.

Aquesta guia intenta treballar vers la metodologia didàctica. Es vol potenciar a l’alumnat com a element actiu dins l’aprenentatge, participatiu en el seu procés. Es treballarà en una doble línia d’actuació: una intervenció a nivell de centre educatiu grupal i una intervenció a nivell personal o individual. A partir de la visualització de l’obra teatral “Pols”, proposem una sèrie d’activitats per a la seva realització a dins de l’aula, a nivell de grup, amb la idea de poder treballar plegats, combinant diferents visions i punts de vista sobre els ODS.