Model formatiu de la Xarxa de Competències Bàsiques

El passat divendres 22 de novembre va tindre lloc la presentació del document Formar per transformar. La Xarxa de Competències Bàsiques, un model de professionalització docent,  a la seu del Departament d’Educació. Com podreu observar a partir dels continguts, s’estableix la base conceptual del model formatiu i de professionalització docent de la Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa CB) i el seu impacte en la transformació dels centres. La publicació de l’esmentat material ve motivada pel fet que la Xarxa de CB ha arribat a la majoria d’edat, amb un recorregut de 18 cursos consecutius.

A grans trets, l’opuscle proporciona la base conceptual del model de professionalització docent de la Xarxa CB, reflecteix el concepte de la innovació com a transformació, la visió del lideratge compartit i l’estructura organitzativa de base col·laborativa entre iguals i en xarxa, que facilita el desenvolupament professional individual i col·lectiu, així com la sostenibilitat i la transferència dels processos de transformació. L’objectiu del model és “afavorir la transformació dels centres educatius per millorar els aprenentatges ​de tots els alumnes”.

D’altra banda, la Xarxa CB està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, escoles d’adults, centres d’educació especial i escoles rurals que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen.

A continuació us convidem a visionar el següent audiovisual on s’expliquen les característiques principals d’aquest model de formació:

Què és la Xarxa de Competències Bàsiques?