Mathilda

Matilda no necessita cap presentació. ¡Ni el cinema s’ha pogut resistir davant els encants d’aquest entranyable personatge sortit de la imaginació de Roald Dahl! Amb només cinc anys, Matilda atresora uns coneixements sorprenents… i uns estranys i meravellosos poders. Matilda és una lectora empedreïda amb només cinc anys. Sensible i intel·ligent, tots l’admiren menys els seus pares mediocres, que la consideren una inútil. A més té poders estranys i meravellosos… Un dia, Matilda decideix rescabalar-se i comença a fer-los servir contra l’abominable i cruel senyoreta Trunchbull. .

Mathilda, una noia de cinc anys, superdotada en intel·ligència, comença a anar a l’escola. Coneix la mestra i la directora que, tot i ser tia carnal de la mestra, només mira d’explotar-la. Matilda té poders paranormals i els fa servir per tornar les coses al seu lloc. Roald Dahl aprofita aquest argument per fer una sàtira del comportament de certs tipus de pares i de la societat que tan sols viu per les aparences. El llibre és força divertit i l’acompanyen unes il·lustracions carregades d’humor i ironia.

Mathilda és un dels llibres més coneguts del seu autor, l’escriptor britànic Roald Dahl.

Descripció temàtica: família, literatura, psicologia, sociologia, relació professor-alumne, psicologia social, centres educatius, primària, problemes socials, formes i gèneres literaris, novel·la, nen maltractat, protagonista humà

Dahl, Roald; Blake, Quentin (il·lustrador) – Ed. Empúries. Barcelona, 1988