La ràbia

L’autora va patir insults i humiliacions, i va sentir la indiferència i el menyspreu. Va convertir-se en algú que vol passar desapercebut, una ningú, i va haver d’aprendre què és ser de ferro i només voler que els dies que passaven tan lents s’acabessin, s’acabessin, s’acabessin… Un temps de cruel complicitat entre companys i companyes de classe, però alleujada per un diari de color verd on l’autora va començar a escriure sobre la insuportable sensació d’ofec que l’ensorrava, sobre la foscor que l’envoltava i la ràbia que va créixer pensant que seria eterna. Fins avui que ha escrit aquest text que traspua emoció i sinceritat i que es llegeix amb el cor encongit, tal com l’autora va viure els anys que aquí descriu.

Descripció temàtica: adolescència, adolescent, desenvolupament afectiu, grup d’edat, persona en situació de risc, conducta, noi, intimidació, formació del concepte, identitat, relacions interpersonals, grup d’iguals, prejudici, relació alumne-alumne, autoconcepte, autoconsciència, autoestima, autopercepció, discriminació social, vida social, problema social, socialització, estereotip, suïcidi, violència, jove, joventut, desenvolupament individual, bullying

Descripció curricular: educació secundària obligatòria- Competències bàsiques; Tutoria: Autoconeixement i gestió de les emocions; Batxillerat – Llengua catalana i literatura; Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Llengua catalana i Literatura: literatura; Batxillerat – Filosofia i ciutadania/Història de la filosofia; Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Educació per la Ciutadania: Autonomia personal i relacions interpersonals,  Diversitat social i cultural; Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania: Igualtat d’oportunitats,  Argumentació, debat i pensament crític,  Cultura de la pau i resolució de conflictes; Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Tutoria: La relació amb els altres,  Autoconeixement,  Habilitats comunicatives i argumentatives; Educació secundària obligatòria – 3r – 4t ESO – Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania: Drets i deures,  Convivència i participació; Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Ciències socials, geografia i història: Desenvolupament social i personal 

Bosch, Lolita – Editorial Ara Llibres, 2017

Guia de lectura. Proposta de treball – Ressenya del llibre