Una de les principals mancances de l’educació actual és la deficient Coeducació per a la Igualtat, sense la pràctica de la qual nenes i nens repeteixen i seguiran repetint estereotips, funcions i papers de gènere masculí i femení, de manera que això comporta de reproducció de la desigualtat, la discriminació i la violència de gènere.
Potser per això ens preguntem sovint: Són elles i ells més sexistes que la generació que els educa? Si cap instància socialitzadora –famílies, sistema educatiu i societat mediàtica– s’ocupa d’establir uns ensenyaments i aprenentatges coherents amb la Igualtat, la gent jove no la podrà aprendre. La responsabilitat de Coeducar és col·lectiva i individual alhora. Amb la pedagogia coeducadora que es proposa aquí es tracta d’aprendre a neutralitzar i abandonar vicis com el de l’androcentrisme, el masclisme i el sexisme per entrar per la porta gran en l’era de la Igualtat, benefici i avantatge social ja indiscutible a nivell internacional, com a part del desenvolupament humà sostenible.
- Descripció temàtica: igualtat d’oportunitats, llibertat, diferències entre gènere, tolerància, sistema de valors, situació de la dona, coeducació, igualtat, desigualtat de gènere
- Descripció curricular: Eix transversal: Coeducació, Educació en valors; Psicologia: Psicologia social; Orientació: Tutoria
- Àmbit: Tutoria, Direcció, Famílies, Professorat
Simón Rodríguez, María Elena – Narcea, S.A De Ediciones, 2010