Elements per a la tria coeducativa dels contes

• Equilibri en el nombre de personatges masculins i femenins
  • Presència de personatges amb identitats de gènere no normatives.
  • Equilibri en el repartiment de tasques, activitats, emocions, maneres de ser i d’expressar entre els diferents personatges.
  • Presència de personatges que transgredeixen rols i estereotips de gènere
  • Presència d’arguments que destaquin l’equitat i la diversitat o fomentin l’anàlisi crítica de la realitat.
  • Presència de diversitat en les formes d’estimar i relacionar-se (lesbianes, gais,     heterosexuals, bisexuals…).
  • Presència de diversitat en els models familiars.
  • Presència de diferents eixos de diversitat (funcional, cultural, d’edats…).
  • Resolució no-violenta dels conflictes.

Enriquir la nostra biblioteca de contes des d’aquesta mirada, ens permetrà enriquir els imaginaris de les criatures que utilitzin aquesta biblioteca.

Aquí teniu una mostra d’aquesta tria:

En Dennis té 12 anys i viu amb el seu pare i el seu germà gran. A casa seva és més fàcil parlar de futbol que de sentiments, i sovint, en Dennis troba a faltar la seva mare. Un dia, a l’aula dels castigats en Dennis coneix a la Lisa, una fanàtica de la moda que convenç a l’enamorat Dennis d’anar a casa d’ella a jugar a provar-se vestits. Tant és així que fins i tot s’animen a fer passar en Dennis per una amiga francesa de la Lisa, anomenada Denise, i anar disfressat a l’escola. En Dennis ho troba molt divertit perquè, descontent amb la seva vida, pot jugar a ser un altre persona. Però no tothom acceptarà aquest canvi, en ser descobert l’engany en Dennis serà avergonyit tant a l’escola com a la seva pròpia casa.

Per pensar i comentar:

• Creus que en Denis troba a faltar la seva mare?
  • Trobes important que en Denis, el seu pare i el seu germà parlessin de com se senten?
  • Et disfressaries tu com en Denis?