És un conte basat en fets reals, que parla amb molta tendresa de l’acceptació dels altres tal com són. També parla de l’amistat i la convivència, de l’atenció i el compromís envers els altres. És un conte que ens pot ajudar a prevenir l’assetjament escolar, especialment l’assetjament dirigit a nens i nenes que s’expressen diferent o que volen anar vestits amb roba atribuïda a l’altre gènere.
Descripció temàtica: Coeducació, estereotips, equitat de gènere, assetjament, diversitat de gènere.
Descripció curricular: Educació infantil – Llar d’Infants (1r cicle) – Descoberta d’un mateix i descoberta dels altres: Descoberta d’un mateix i descoberta dels altres; Educació infantil – Parvulari (2n cicle) – Descoberta d’un mateix i descoberta dels altres: Autoconeixement i gestió de les emocions, Autonomia personal i relacional, Relacions afectives i comunicatives; Educació primària – Cicle inicial – Tutoria: Aprendre a ser; Educació primària – Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania.
Kilodavis, Cheryl; DeSimone, Suzanne; (il·lustracions) – Bellaterra, 2019
- Descripció del llibre, què podem treballar i com treballar-ho
- La realitat de nens trans (Curmetratge)
- Ressenya