El jardí de les abraçades

La Tesa observa que el seu amic Víctor està trist i sol durant el pati. Ha presenciat com alguns companys de classe reien mentre li miraven de lluny i feien sobre ell alguns comentaris despectius… Què pot fer la Tesa respecte aquesta situació? Ha de donar importància al que està passant o, simplement, serà millor que ho deixi passar? Podrà la Tesa ajudar a en Víctor? 

És un relat senzill sobre com prevenir, detectar i actuar en situacions que estiguin fent patir a nens i nenes en el context de les seves relacions interpersonals, des d’una protagonista amable i compassiva, amb un llenguatge clar, senzill i divertit al mateix temps. A més, el conte conté elements que ajuden a entendre la difícil situació per la qual passa el protagonista i permet treure a la llum part de l’univers interior del petit/a lector/a a través de preguntes que fomenten la reflexió i el desenvolupament de la intel·ligència emocional, pàgines per dibuixar…

El denominat assetjament escolar està a l’ordre del dia en les converses, notícies de premsa i, també, entre passadissos, aules i, per descomptat, en els entorns virtuals. No obstant això, saber com actuar i fer-ho veure als més petits no és senzill. L’autor, membre de l’Equip per a la prevenció de l’assetjament escolar de la Comunitat de Madrid, que va ser Secretari General i Cap del Gabinet Tècnic del Defensor del Menor durant deu anys, et facilita un conte destinat a nens/es d’entre 3 i 10 anys sobre com prevenir l’assetjament escolar amb actituds prosocials i conductes senzilles que, guiades pel model del bon tracte, haurien de formar part del nostre repertori ordinari de comportaments. 

Més informació: El jardí de les abraçades

  • Idees clau: amistat i convivència, emocions, prevenció de l’assetjament.
  • Autoria: José Antonio Luengo, María Jesús Santos
  • Sentir, 2018