Demana’m la lluna

La Blanca camina cap a la taquilla sense desviar la vista de les rajoles del terra. L’obre i en recull les seves coses, les poques que queden. La Blanca canvia d’institut. Li ho ha recomanat el seu psicòleg. Al nou centre, ningú no la coneix i allà l’Àlex i els seus no podran continuar humiliant-la com ho han fet fins ara. Malgrat tot, la Blanca sap que deixa enrere moltes més coses bones que dolentes, per això mira amb certa nostàlgia el que ha estat el seu institut des de fa dotze anys. Tot i que ara també és feliç per aquesta altra vida que comença i que, per primer cop, li ve de gust explorar.

Descripció temàtica: adolescent, desenvolupament afectiu, persona en situació de risc, relacions interpersonals, personalitat, desenvolupament de la personalitat, prejudici, Desenvolupament individual.

Descripció curricular: Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Ciències socials, geografia i història: Desenvolupament social i personal; Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Tutoria: Autoconeixement,  La relació amb els altres; Educació secundària obligatòria – 3r – 4t ESO – Educació per la Ciutadania: Autonomia personal i relacions interpersonals; Educació secundària obligatòria – 1r – 2n ESO – Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania: Drets i deures.

Santos Torres, Care. Grupo EDEBË, 2018