Any Arbó: recursos a l’abast

En motiu del 120è aniversari del naixement de l’escriptor ebrenc Sebastià Juan i Arbó, a iniciativa de l’Ajuntament d’Amposta s’han organitzat tota una sèrie d’actuacions adreçades al públic en general, i també activitats didàctiques pensades per donar a conèixer l’obra d’arbó entre els escolars de la comarca.

Així doncs, des del Centre de Recursos Pedagògics del Montsià us oferim les dos maletes pedagògiques que tenim preparades per aprofundir en la vida i obra de l’escriptor ebrenc. Es tracta de les següents:

1. Sebastià Juan Arbó, l’escriptor de l’Ebre. Recull de llibres i materials sobre l’escriptor del Montsià, Sebastià Juan Arbó 1902-1984), fet per commemorar el centenari del seu naixement, l’any 2002. Si voleu consultar el conjunt de materials que conté, podeu accedir a partir del següent enllaç:  Materials de la maleta
  2. Col.lecció ‘Petita història de Sebastià Juan Arbó’. Conjunt de 25 llibres de la “Petita Història de Sebastià Juan Arbó” amb la corresponent explotació didàctica pensada per a poder treballar a l’aula amb tot l’alumnat. Aquesta petita història explica als nens i nenes, de manera amena i rigorosa, els fets més importants de la vida de Sebastià Juan i Arbó, una de les figures més representatives de la narrativa catalana del segle XX. El text va acompanyat de les il·lustracions a tot color de Pilarín Bayés, en el benentès que també funciona metodològicament com un àlbum il.lustrat, per a nivells més petits.