Al teu costat en la tria educativa

El Departament d’Educació impulsa un projecte d’informació acadèmica virtual que començarà a funcionar el 18 de maig. La iniciativa Al teu costat en la tria educativa vol ajudar als joves i a les seves famílies en la tria dels diferents ensenyaments postobligatoris.

L’alumnat, sobretot en els canvis d’etapa educativa, precisen d’acompanyament en la tria de diferents opcions, i per tant, li cal informació i orientació educativa. Una informació que habitualment obtenien per diferents vies com l’assessorament del professorat i dels orientadors i orientadores dels centres, els diferents canals de comunicació, i els esdeveniments com el Saló de l’Ensenyament i d’altres fires que s’han suspès a causa del Covid-19.

És també amb l’objectiu de buscar noves formes de comunicació que Educació posa en funcionament aquest servei d’informació virtual, complementari de la tasca que ja es fa des dels centres educatius. El nou canal dóna un servei d’orientació acadèmica personalitzada a través d’un llenguatge i formats virtuals pensats per a joves a partir de 16 anys.

L’espai web d’informació inclourà:

• Vídeos animats sobre els diferents itineraris formatius.
  • Vídeos de presentació dels diferents ensenyaments amb la possibilitat de fer consultes en línia.
  • Preguntes freqüents que sorgeixen a l’hora de triar els estudis futurs.
  • Novetats per al curs 2020-2021.
  • Dates de preinscripció i dates de les diferents proves.

Així mateix, el web Estudiar a Catalunya disposarà de la informació completa de tots els ensenyament -informació general, modalitats, cicles, accés, sortides acadèmiques i professionals,..- .

Pel que fa a l’orientació, es posa es posa en funcionament un telèfon gratuït per oferir un servei d’orientació personalitzat a l’alumnat que ho necessiti i a les seves famílies, entre el 18 i el 29 de maig, amb assessorament de professionals experts en la matèria, per donar-los el seu suport.

[+] Informació