ELIC – Montsià

Equip de llengua, d’interculturalitat i de cohesió social.

Els ELIC són equips d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social que donen suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn.
Els ELIC formen part dels serveis educatius de zona (SEZ) conjuntament amb els centres de recursos pedagògics (CRP) i els equips de d’assessorament psicopedagògic (EAP).

Funcions:

• Assessorar el professorat i els equips docents en la resposta educativa a l’alumnat de cultures minoritàries.
  • Donar suport al professorat i equips docents en la millora de l’atenció a la diversitat cultural i social i la inclusió de tot l’alumnat.
  • Col·laborar amb altres agents socials i educatius de l’entorn municipal o territorial per tal d’oferir una atenció integrada i comunitària.
  • Col·laborar conjuntament amb el servei educatiu de zona per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.

Equip professional:

• Àlex Brull Brull, Llicenciat en Filologia Catalana. abrull6@xtec.cat
  • Maria Arbó Caballé, diplomada en magisteri d’educació musical. marbo2@xtec.cat

Distribució de centres per professionals:

Maria Arbó

Àlex Brull

ESC Consol Ferré, Amposta

ESC Joan Baptista Serra, Alcanar INS Sòl-de-Riu, Alcanar

I-E Mestre Agustí Barberà, Amposta

ESC Jaume Balmes, Santa Bàrbara INS Ramon Berenguer IV, Amposta

ESC Miquel Granell, Amposta

ESC Ramón y Cajal, Ulldecona INS de Tecnifició, Amposta