Experiència didàctica “Els ulls de la història”

Des de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural, s’ofereix als centres de secundària l’Experiència Didàctica Els ulls de la història amb l’objectiu d’apropar  l’alumnat de 1r i 2n d’ESO al patrimoni mitjançant l’ús de tecnologies innovadores i narratives contemporànies i de submergir-se en històries captivadores vinculades a cinc monuments catalans emblemàtics:

  • la Roca dels Moros (El Cogul)
  • la Cartoixa d’Escaladei
  • el Centre del Romànic de la Vall de Boí
  • el Monestir de Sant Pere de Rodes
  • el Castell de Miravet

L’activitat central consisteix en una experiència immersiva amb ulleres de realitat virtual (RV) a través de la qual l’alumnat podrà explorar microrelats relacionats amb aquests monuments. Aquesta experiència es complementa amb unitats didàctiques específicament dissenyades per contextualitzar els continguts abans i després de l’activitat immersiva.

L’activitat és de caràcter itinerant i s’instal·larà de forma totalment gratuïta als centres participants durant una setmana. Estarà disponible els mesos de febrer, març, abril i maig del present curs 2024-2025, i ja es pot sol·licitar mitjançant el següent formulari de prereserva.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut