Gràcia, barri matemàtic

Gràcia, barri matemàtic és un projecte del CRP de Gràcia que comprèn diverses activitats i actuacions entorn a l’ensenyament de les Matemàtiques a l’educació primària des d’una òptica competencial, productiva i manipulativa. És un espai d’informació i formació, però també vol incitar l’experimentació i la divulgació d’activitats, materials i reflexions entre el professorat de la nostra zona.

Al voltant d’aquest projecte s’han dissenyat per aquest curs escolar 2018/19,  tot un conjunt d’activitats: seminaris, conferències, laboratoris d’experimentació, visites a centres…, amb l’objectiu de conèixer, analitzar i elaborar activitats que impliquin processos propis del pensament matemàtic, aprofitant sempre que sigui possible l’entorn del barri.

SEMINARIS

• Gràcia barri matemàtic infantil. A càrrec de Lluís Segarra. Llicenciat en Matemàtiques
  • Gràcia barri matemàtic primària. A càrrec de David Barba i Cecília Calvo. Professor emèrit de la UAB i Doctora en Didàctica de les Matemàtiques UAB.

CONFERÈNCIES/TALLER

• Jugar, raonar, pensar a càrrec de Joan Jareño. Mestre de matemàtiques, actualment treballa al CESIRE especialitzat en l’àmbit matemàtic (CREAMAT)
    Dimarts 12 de febrer a les 17:30h al CRP de Gràcia
    Formulari d’inscripció
  • Resoldre problemes per desenvolupar la competència matemàtica, a càrrec de Jordi Deulofeu, professor de la Didàctica de les Matemàtiques a la Universitat Autònoma de Barcelona.
    Dimecres 6 de març a les 17:30h al CRP de Gràcia

PINDOLES MATEMÀTIQUES

• Dilluns 25 de Març: Graella del 100 i Construcció de poliedres a partir de les seves cares
  • Dilluns 1 d’abril: Diners i Construcció de polígons amb barretes