De l’escola inclusiva al sistema inclusiu. Una escola per tothom, un projecte per a cadascú

IMG_2092Escoles i instituts ja fa molt temps que fan molts esforços per atendre la diversitat el seu alumnat. I sovint hi ha iniciatives d’alguns centres que són francament interessants per sensibilitzar a tota la comunitat educativa sobre el seu compromís vers la inclusió.

És el cas de les escoles Arenal de Llevant i Sant Martí del districte de sant Martí de Barcelona. Durant el mes de març  s’han dut a terme unes Jornades d’escola Inclusiva. Al llarg d’aquests dies a les aules s’han realitzat  tota una sèrie d’activitats com ara xerrades o visionat de pelis i curts per reflexionar sobre la diferència. I com a cloenda  el dia 24 de març les diferents classes de primària van fer un seguit de tallers i activitats sensibilitzadores i esportives. Per a la realització d’aquestes activitats es va comptar amb la col·laboració d’institucions que van aportar tècnics, monitors i material.

IMG_2088 IMG_2145

Des del CREDA vam oferir un taller de sordesa. Hi van anar la Rosa Cañelles, logopeda jubilada i en Carles Sobrepere, adjunt de direcció.

Aquí podreu veure un resum de les activitats que s’han fet!