Poll volat, curs acabat!

Bon dia alumnes, mestres i professorat de tot Catalunya. Escrivim aquest petit article per a concloure aquest curs i desitjar-vos molt bones vacances a tots i a totes. Si hem de donar un adjectiu a aquest curs 2020-21, probablement el més escaient és “incert”.

La incertesa ha afectat el dia a dia dels Camps i Entorns d’Aprenentatge de tot Catalunya, així com també a totes les escoles i instituts. La situació pandèmica ens ha fet conviure amb mesures de profilaxi: gel hidroalcohòlic a totes hores, ventilació de les aules (tot un repte de temperatura en segons quines èpoques de l’any aquí dalt al Pirineu), separació de grups bombolla, sense oblidar la nostra nova peça d’indumentària: l’inestimable (i incòmoda) mascareta! Fer classe a l’exterior, haver de projectar la veu al costat del riu amb la mascareta posada, o sota una ratxa de vent al costat de l’estany de Sant Maurici, no sempre ha estat fàcil. Tanmateix, ens n’hem sortit! Cal dir que com a docents hem pogut comprovar que l’alumnat ha incorporat totes aquestes mesures i protocols Covid amb relativa normalitat, i les han dut a terme amb esportivitat.

Les limitacions en la mobilitat, la impossibilitat de pernoctar fora del propi municipi i els confinaments municipals han fet que no poguéssim dur a terme estades fins un mes abans de Setmana Santa. Amb tot, hem tingut un primer trimestre molt intens amb activitats de dia amb tots els centres del Pallars Sobirà. I també cal dir que des del moment en que va ser possible fer estades vam iniciar l’atenció de grups de manera constant ja fins a finals de curs. Des d’aquí volem agrair la confiança que ens heu fet tots els centres, ja que som conscients que com a docents enguany els mestres i professors havíeu de tenir un punt extra de motivació per a dur a terme una sortida o estada fora de la vostra escola o institut. Any rere any seguim constatant com molts centres poseu en valor el treball i l’educació fora de l’àmbit de l’aula; ha estat un plaer col·laborar amb vosaltres.

Malgrat les mascaretes, el gel hidroalcohòlic i els canvis de data de les sortides i estades cada vegada que un grup estava confinat, junts hem tirat endavant amb tot i hem arribat a final de curs!

Per desitjar-vos bones vacances i un bon estiu compartim amb vosaltres unes fotos que vam poder fer ja fa uns dies des del pati del Camp d’Aprenentatge estant. L’any passat, en ple confinament, vam detectat com a primícia que una parella de xoriguer comú (Falco tinnunculus) havia nidificat a la llucana de dalt de tot, just sota el llosat. Pensàvem que aquesta nidificació seria puntual, ja que l’edifici estava molt tranquil, buit d’alumnes i completament silenciós. No ens esperàvem pas que enguany, amb l’edifici a vessar d’alumnes i en plena activitat, els xoriguers se sentirien en confiança i amb la tranquil·litat suficient com per tornar a nidificar. Grata ha estat la sorpresa de comprovar que han tornat a niar! Hem detectat una pollicada de 4 polls:

Foto: 21/6/21. Autora: Mar Balagué

Al cap de 4 dies vam poder fotografiar un dels polls amb el plomatge ben llustrós i ja fora del niu. Aquí teniu una foto de la fotògrafa en plena feina, la professora Mar Balagué que, després de 12 anys de formar part de l’equip del Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu, vola cap a l’Institut Morelló d’Esterri d’Àneu. Li desitgem un bon vol en aquesta nova aventura!

Autoria: CdA Valls d’Àneu

Utilitzem aquesta imatge tan bonica d’aquest poll volander per a desitjar-vos:

MOLT BON ESTIU I MOLT BONES VACANCES!

Foto: 25/6/21. Autora: Mar Balagué

POLL VOLAT, CURS ACABAT!