Curs d’Aproximació Multidisciplinar

Des del curs 1999-2000 el Camp d’Aprenentage de les Valls d’Àneu, conjuntament amb el Servei educatiu del Pallars Sobirà, organitza el Curs d’Aproximació multidisciplinar.

El curs té per objectiu analitzar i comparar, des de diferents disciplines, les característiques dels territoris de la geografia catalana, des de l’alta muntanya pirinenca fins a la plana. Cada curs tracta un tema, que s’interpreta en quatre punts geogràfics diferents a partir d’itineraris o sortides de tot un dia.

El curs d’aproximació multidisciplinar forma part del pla de formació del zona.

Curs aproximació 2019-2020 : Ús de les noves tecnologies

Enguany dedicarem el curs a conèixer algunes activitats/ recursos senzills per apropar-nos al coneixement del territori natural i cultural utilitzant noves tecnologies. L’objectiu del curs serà generar oportunitats a l’aula a partir de les experiències d’altres docents i utilitzant aplicacions que podrem posar en pràctica durant les nostres sortides de camp o en activitats que podem desenvolupar a l’aula.

Sessió 5 d’Octubre: Parc Natural de l’Alt Pirineu

Aquesta primera sessió la dedicarem a conèixer algun dels espais del Parc Natural de l’Alt Pirineu deixant de banda el guiatge naturalista tradicional. Per fer-ho, realitzarem una activitat de geocaching per conèixer la Mollera d’Escalarre de la mà de la Montse Ballbè (Obaga Activitats) i utilitzarem l’aplicació Deixa’t guiar per conèixer un altre entorn del Parc Natural. Tant mateix aprofitarem per utilitzar altres app que ens ajudaran en la tasca de reconèixer espècies vegetals o el nom dels cims que ens envolten. Comptarem també amb l’Olga Villagrasa, docent de l’IES Portillo de Saragossa, que ens explicarà la seva experiència en l’ús de dispositius mòbils a la seva aula de ciències.

Sessió 19 d’Octubre: Balaguer

Aquesta sessió la dedicarem a conèixer l’entorn GSuite for Education i les eines de Google que poden facilitar la tasca educativa i generar oportunitats d’aprenentatge. Realitzarem una ruta virtual per Balaguer i aprendrem a generar la nostra pròpia ruta virtual. Aquesta sessió serà conduïda per Marta Llovera, docent de l’escola Pia de Balaguer.

Sessió 16 de novembre: Camp d’Aprenentatge Valls d’Àneu – Astronomia

Sessió a la seu del Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu per apropar-nos al coneixement del cel de la mà de l’astrònom Kike Herrero de Celístia Pirineus. Durant la sessió es donaran continguts teòrics i pràctics sobre astronomia aplicables a educació primària i secundària. Ens centrarem en noves tecnologies (aplicacins, programes i dispositius) que permeten experimentar i aprendre sobre astronomia a les aules i al pati.

Sessió 30 de Novembre: Mobile history Map, Edumet i aplicacions de meteorologia i l’entorn Zenit.

La última sessió del curs la dedicarem a conèixer i realitzar alguna experiència pràctica de l’entorn Mobile History Map (MHM) que és una plataforma i una app de georeferenciació que promou el treball per projectes i l’aprenentatge servei. També coneixerem l’entorn Edumet, una plataforma educativa sobre meteorologia i una aplicació dissenyada per introduir les dades de les observacions meteorològiques que realitza l’alumnat dels centres de Catalunya. Finalment coneixerem l’entorn Zenit, que és un espai pensat per a introduir els sistemes de teledetecció i de gestió d’informació geogràfica en les propostes educatives. Aquesta sessió serà conduïda pel docent Fèlix Tejero dels Serveis Centrals del Departament d’Educació.

Inscriu-te fins al 27/09/2018! 6150331615 Aproximació al coneixement del territori utilitzant les noves tecnologies

(Recordeu posar el codi del curs al cercador d’activitats per poder localitzar-lo)

Moodle del curs d’aproximació multidisciplinar