Fotografies naturalistes extres de mestres, professorat i alumnes

Hola alumnes desconfiNATS de Catalunya! Quan vàrem iniciar el concurs de fotografies naturalistes, vàrem rebre algunes fotografies dels vostres mestres, professors i professores que també són uns grans observadors i observadores de la natura. Com que no vàrem publicar-les durant el concurs, ja que no hi podien participar directament, les hem anat guardant per publicar-les avui divendres. També publicarem avui les fotografies d’alumnes que no van tenir temps d’entrar-les al concurs. Esperem que les gaudiu! Des d’aquí volem agrair també als mestres i professors el seu entusiasme mostrat durant el concurs de fotografies i els reptes naturalistes! Moltes gràcies!

Com sempre, hem utilitzat l’aplicació iNaturalist per poder identificar algunes espècies. Per això volem donar les gràcies a Giorgio Strano del Museu Galileu de FlorènciaInstitut i Museu d’Història de la Ciència de Florència, al naturalista Kevin 474 i a l’estudiant de Biologia Sipunculidae per la seva classificació del caragol bover (Cornu aspersum); així com també al Juan Fernández, tècnic de la Reserva de Caça de l’Alt Pallars per la seva col·laboració amb la classificació del juvenil del cua roi (en pallarès) o cotxa fumada.

Les fotografies que us pengem avui al web són molt variades:

1. Gripau de punts (Pelodytes punctatus). Montse Rovira. Professora de biologia de l’IES Joan Puig i Ferreter (La Selva del Camp).
  2. Posta de caragol. Montse Rovira. Professora de biologia de l’IES Joan Puig i Ferreter (La Selva del Camp).
  3. Griva (Turdus viscivorus) (2). Montse Rovira. Professora de biologia de l’IES Joan Puig i Ferreter (La Selva del Camp).
  4. Abella (Apis melifera). Marta Llovera. Professora de biologia de l’Escola Pia de Balaguer (Balaguer).
  5. Aranya (Gènere Cynema). Marta Llovera. Professora de biologia de l’Escola Pia de Balaguer (Balaguer).
  6. Bernat pescaire i ànec collverd (Ardea Cinerea i Anas platyrhynchos). Marta Llovera. Professora de biologia de l’Escola Pia de Balaguer (Balaguer).
  7. Caragol bover (Cornu aspersum). Marta Llovera. Professora de biologia de l’Escola Pia de Balaguer (Balaguer).
  8. Cigonyes blanques (Ciconia ciconia). Marta Llovera. Professora de biologia de l’Escola Pia de Balaguer (Balaguer).
  9. Tórtora turca (Streptopelia decaocto). Marta Llovera. Professora de biologia de l’Escola Pia de Balaguer (Balaguer).
  10. Cigonya blanca (Ciconia ciconia). Isabel Montori. Mestra del Centre de Recursos de Sort (Sort). Visualitzada a la Pobla de Segur.
  11. Escorpí negre (Euscorpius flavicaudis). Janet Riambau. Mestra de música. Camp d’Aprenentatge Pau Casals (El Vendrell).
  12. Paó de dia (Inachis io). Mar Balagué. Professora de biologia. Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu (Esterri d’Àneu).
  13. Bitxac comú femella (Saxicola rubicola). Bru E.B. 4t Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  14. Escorxador femella (Lanius collurio). Bru E.B. 4t Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  15. Cotxa fumada (Phoenicurus ochruros).Bru E.B. 4t Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  16. Oreneta vulgar (Hirundo rustica). Bru E.B. 4t Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  17. Pardal comú (Passer domesticus). Bru E.B. 4t Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  18. Gafarró (Serinus serinus). Bru E.B. 4t Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  19. Papallona (Família dels nimfàlids, gènere Melanargia sp.). Gaia E. B. 6è Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  20. Voltor comú i voltor negre (Gyps fulvus i Aegypius monachus). Paula, Nil i Roc Ll.L. 2n, 5è i 2ESO. Escola de Llavorsí i INS Morelló (Llavorsí i Esterri d’Àneu).
  21. Guineu (Vulpes vulpes). Paula, Nil i Roc Ll.L. 2n, 5è i 2n ESO. Escola Llavorsí i INS Morelló (Llavorsí i Esterri d’Àneu).
  22. Isard (Rupicabra rupicabra). Paula, Nil i Roc Ll.L. 2n, 5è i 2n ESO.Escola Llavorsí i INS Morelló (Llavorsí i Esterri d’Àneu).
  23. Juvenil de cotxa fumada (Phoenicurus ochruros).Paula, Nil i Roc Ll.L. 2n, 5è i 2nESO. Escola Llavorsí i INS Morelló (Llavorsí i Esterri d’Àneu).

Si cliqueu sobre aquesta composició que hem fet, se us obrirà l’àlbum amb totes les fotografies:

Si no podeu visualitzar correctament les fotografies cliqueu l’enllaç per accedir a l’àlbum.

Fins aquí les fotografies naturalistes del curs 2019-2020. Desitgem a tots vosaltres, alumnes, mestres i professorat que passeu un molt bon estiu i que retornem al setembre amb les piles carregades i amb la situació de la pandèmia de Covid19 sota control.

SALUT I NATURA!!!