Fotografies naturalistes dijous 30/04/20

Hola alumnes confiNATS de Catalunya!

Avui s’acaba el mes d’abril i publiquem les fotos naturalistes que ens heu enviat aquesta setmana. Us felicitem perquè el nivell ha pujat molt! US HEU SUPERAT! Aquesta setmana tenim de tot: mamífers, ocells, insectes, ortòpters, isòpodes, … Les espècies que ens heu enviat són:

1. Faïna (en pallarès) = Fagina o gorjablanc (Martes foina). Mercè G. M.1r Primària. Escola Els Minairons (Ribera de Cardós)
  2. Empusa (Empusa pennata). Biel i Nil O.G. 2n Primària i P5. ESCOLA Els Raiers (La Pobla de Segur)
  3. Sargantana roquera (Podarcis muralis). Alèxia E.R. 3r ESO. INS Morelló (Esterri d’Àneu)
  4. Cigonya blanca (Ciconia ciconia). Ares V.S. 1r Primària. Escola Doctor Serés (Alpicat)
  5. Oreneta vulgar (Hirundo rústica). Jan M.M. 4t Primària. Escola Montsent de Pallars (Rialp)
  6. Serp blanca (Rhinechis scalaris). Elga M.4t Primària. Escola El Colomer (Bigues i Riells)
  7. Papallona Aurora mascle (Antocharis cardamines). Bru E.B.4t Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu)
  8. Niu amb pollets de merla (Turdus merula). Ona F.O. 3r Primària. Escola Àngel Serafí i Casanovas (Sort)
  9. Mosca vironera = Mosca saballonera = moscarda comuna blava (Calliphora vicina). Carla P.1r ESO. Escola Pia de Balaguer
  10. Porquet de Sant Antoni. Isòpode del subordre dels Oniscideus. Adrià Z.T.1r ESO. Escola Pia de Balaguer
  11. Pardal comú (Passer domesticus). Eric M.M.2n Primària. Escola Montsent de Pallars
  12. Oreneta vulgar (Hirundo rústica). Nadia Segurado Horta. Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia, Informació i Assistències Turístiques en l’Àmbit Mediambiental. Fotos fetes amb la tècnica del digiscopping.
  13. Papallona Sorpresa. Eloi E.R. 5è Primària. Escola d’Alins. No podem dir-vos el nom d’aquesta espècie perquè és l’espècie del repte nº 4! Us haureu d’esperar a dilluns…!
  14. Gran paó de nit (Saturnia pyri). Matilda R.V. 6è Primària. Escola Montsent de Pallars. Aquesta papallona nocturna és l’insecte més gran d’Europa!
  15. Borinot (Bombus terrestris). Miriam O. 3r Primària. Escola La Closa.
  16. Marieta de set punts (Coccinella septempunctata) i larva de papallona (espècie no identificada). Nil B. 1r Primària. Escola Montsent de Pallars.
  17. Pantigana femella (=somereta o llangot de sella). És un ortòpter del subordre dels Ensífers i de la família dels Tetigònids. Podria ser l’espècie Steropleurus perezii o bé l’Ephippiger ephippiger (les dues espècies s’assemblen molt). Estem a l’espera de l’ajuda d’experts per a classificar-la correctament. Lluc R.V.. 5è Primària. Escola Montsent de Pallars

Clicant la següent composició de fotografies, se us obrirà l’enllaç de l’àlbum on estan totes penjades:

Si no podeu visualitzar correctament les fotografies cliqueu l’enllaç per accedir a l’àlbum.

Doneu-nos detalls sobre les vostres fotografies

Molts d’aquests animals reben noms diferents en funció de la zona de Catalunya on visqueu. Si us plau, digueu-nos com els hi dieu a l’apartat de comentaris. A més, si els fotògrafs ens voleu donar més detalls de com i on vau fer les fotos, expliqueu-nos-ho també als comentaris d’aquest article. Serà interessant saber com vau descobrir els animals i com us ho vau fer per a fotografiar-los.

I la guanyadora del buff del mes d’abril és…

L’Ares V. S., que fa 2n de Primària a l’Escola Doctor Serés d’Alpicat. Felicitats! T’enviarem el buff per correu postal a casa teva un cop s’hagi acabat l’estat d’alarma i ja es puguin enviar coses no essencials. Hem fet el sorteig de manera aleatòria a través de la web http://sortea2.com. Teniu el document del sorteig aquí: https://bit.ly/sorteigfotosnat1

Recordeu: seguiu-nos enviant fotos dels animals que veieu des de la finestra des de qualsevol poble de Catalunya a cda-vallsdaneu@xtec.cat. A finals del mes de maig sortejarem un altre buff del Camp d’Aprenentatge entre tots els que hagueu participat.