Fotografies naturalistes 15/05/20

Hola alumnes confiNATS i desconfiNATS de Catalunya! Avui s’acaba la segona setmana de maig, així que publiquem les fotos naturalistes que ens heu enviat. Us volem tornar a FELICITAR, hem rebut moltes fotografies i en tenim unes quantes esperant al tinter per a publicar-les la setmana vinent! Esteu molt motivats i això de poder començar a sortir s’ha notat molt amb la quantitat de fotografies que hem rebut!

Agraïm la seva ajuda a…

Volem, com sempre, agrair als nostres col·laboradors incansables que ens ajuden a classificar les espècies que veieu. En especial agraïm la seva ajuda al Juan Fernández -biòleg i gran naturalista coneixedor del nostre territori-, al Jordi Guillén -tècnic forestal i gran coneixedor de tota la fauna en general, però en especial del grup dels amfibis, aus i l’ós bru-; a la Marta Avizanda -biòloga i ex-professora del Camp d’Aprenentatge, professora de l’Institut de la Pobla de Segur-, que és una gran experta en papallones, al Francesc Rodríguez, naturalista i fundador d’Obaga activitats i gran coneixedor de les papallones de casa nostra; al Ferran Turmo -mestre jubilat, gran naturalista i fotògraf-, per ajudar-nos en la classificació d’invertebrats i, finalment, a Nicolás Pérez Hidalgo, de la Universitat de València, per la seva col·laboració en la identificació del pugó llanut.

I en general també a tots els col·laboradors de l’iNaturalist i de Biodiversidad Virtual que ens ajuden a classificar moltes de les espècies que ens envieu! Us animem a que feu una ullada de les webs. Són molt interessants!

Les espècies d’aquesta setmana

Aquesta setmana hem rebut les fotografies que us detallem a continuació. Al final de la llista també us enllacem l’àlbum on les podeu visualitzar i comentar.

1. Papallona Bruna boscana (Pararge aegeria). Gaia E. B. 6è. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  2. Papallona Blaveta del Crespinell (Scolitantides orion). Lluc R. V. 5è. Escola Montsent de Pallars (Rialp).
  3. Espècie sorpresa del repte d’aquesta setmana. Aran i Lara A.V. 1r i P3. Escola El Drac (Pacs del Penedès).
  4. Sabater d’aigua  (Insecte. Família Gèrrids). Alèxia E.R. 3r ESO. INS Morelló (Esterri d’Àneu).
  5. Papallona Arctia Tigrina (Arctia tigrina). Yasmin Andrea T. 1r ESO. IE Mare de Déu del Portal (Batea).
  6. Arna Tigre del jardí (Arctia villica). Gerard F. S. IE Mare de Déu del Portal. (Batea).
  7. Niu de merla, ous i pollets (Turdus merula). Elga M. C. 4t Primària. Escola El Colomer (Bigues i Riells).
  8. Niu de griva (mare covant i ous)  (Turdus viscivorus). Ona C.B. Escola Pau Casals. (Gràcia, Barcelona).
  9. Còpula de Cindedela campestre (Cindedela Campestris). Nil i Biel Oilveras. P5 i 2n Primària. Escola Els Raiers (La Pobla de Segur).
  10. Coleòpter (Tropinota squalida). Miquel Àngel F. 6è Primària. Escola Salvador Espriu (Vallfogona de Balaguer).
  11. Formiga i pugó llanut (Lasius fulginosus, Prociphilus tessellatus). Eire i Arlet G. P. 5è i 1r de Primària. Escola de Llavorsí (Llavorsí).
  12. Cargol de terra (Theba pisana). Èric C. C. 5è Primària. Institució Montserrat (Barcelona).
  13. Escarabat (Morimus asper). Cesc R. V.  2n Primària. Escola Montsent de Pallars (Rialp).
  14. Escarabat de maig (Melolontha melolontha). Otger S. A. 3r Primària. Escola de Llavorsí (Llavorsí).
  15. Marieta negra amb punts taronges (Adalia decempunctata). Míriam O. 3r Primària. Escola La Closa (Esterri d’Àneu).
  16. Dragó comú (Tarentola mauritanica). Aina i Biel V. E. 1r ESO i 5è Primària. Escola Solc (Barcelona).
  17. Papallona de les ortigues (Aglais urticae). Matilda R. V. 6è Primària. Escola Montsent de Pallars (Rialp).
  18. Niu d’estornell, adult i pollet (Sturnus sp.) Júlia Y. G. Escola Cor de Maria (Sant Celoni).
  19. Gratapalles (Emberiza cirlus). Bru E. B. 4t Escola La Closa (Esterri d’Àneu).

Si cliqueu sobre aquesta composició de les fotografies que hem fet, se us obrirà l’àlbum amb totes les fotografies:

Si no podeu visualitzar correctament les fotografies cliqueu l’enllaç per accedir a l’àlbum.

Doneu-nos detalls sobre les vostres fotografies

Molts d’aquests animals reben noms diferents en funció de la zona de Catalunya on visqueu. Si us plau, digueu-nos com els hi dieu a l’apartat de comentaris. A més, si els fotògrafs ens voleu donar més detalls de com i on vau fer les fotos, expliqueu-nos-ho també als comentaris d’aquest article. Serà interessant saber com vau descobrir els animals i com us ho vau fer per a fotografiar-los.

Seguiu participant!

Recordeu: seguiu enviant-nos fotos dels animals que veieu des de la finestra des de qualsevol poble de Catalunya a cda-vallsdaneu@xtec.cat (salvatges, els domèstics no els publicarem). Les fotos han d’haver-se fet dins del període de confinament, des del 13 de març del 2020. A finals del mes de maig sortejarem un altre buff del Camp d’Aprenentatge entre tots els que hagueu participat.

Termini per enviar-les: Fins dijous de cada setmana. Les fotos enviades el mateix divendres es publicaran el divendres següent, ja que necessitem una mica de temps per a classificar-les i editar-les.