Publiquem un article de Competències Bàsiques

Ha sortit publicat l’article “La arqueología como recurso en el desarrollo de competencias básicas en la enseñanza obligatoria” de Sonia Mañé Orozco, Antoni Bardavio Novi y Aleix Escursell Domènech, del CdA de la Noguera dins del llibre PENSAMIENTO HISTÒRICO Y COMPETENCIAS SOCIALES Y CÍVICAS EN CIENCIAS SOCIALES, publicat per la Universidad de Murcia.
http://libros.um.es/editum/catalog/book/2031… Llegeix més»

IV Jornada d’Experiències Didàctiques en Memòria Històrica

El CdA de la Noguera va participar a la IV Jornada d’Experiències Didàctiques en Memòria Històrica, organitzades per Memorial Democràtic i el departament d’Ensenyament. La jornada ha estat organitzada amb la col·laboració del Centre Específic de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa en l’àmbit de les Humanitats, les Ciències Socials i la Filosofia (CESIRE-CERES).… Llegeix més»

Presentació a l’Institut Guindàvols

L’equip directiu i el professorat de l’Institut Guindàvols de Lleida va convidar-nos a la presentació a la comunitat educativa de l’Institut, dels projectes elaborats per l’alumnat de 1r d’ESO. El projecte sobre la prehistòria va iniciar-se amb la sortida que van portar a terme els alumnes aquest curs 2017/18 al nostre Camp d’Aprenentatge.[slideshow_deploy id='8845']… Llegeix més»

Col·laborem amb l’Escola Els Planells d’Artesa de Segre

L’Escola Els Planells d’Artesa de Segre ha rebut el premi Baldiri Reixac pel projecte d’apadrinament del túmul de Seró, que han desenvolupat els alumnes de 6è d’enguany durant el curs passat i el 1r trimestre de l’actual.
Ens alegra moltíssim aquesta notícia. Col·laborar des del CdA de la Noguera amb els centres escolars per tal afavorir l’apropament del patrimoni històric a l’Escola, és un dels nostres objectius prioritaris.
Enhorabona noies, nois i mestres.… Llegeix més»

ACTE COMMEMORACIÓ 80è ANIVERSARI BATALLA DEL MERENGUE.

Dissabte 26 de maig pel matí, va portar-se a terme l’Acte de Commemoració del 80è aniversari de la Batalla del Merengue, primer lloc on varen entrar en combat els soldats de la lleva del biberó.
El CdA de la Noguera, l’Institut Ciutat de Balaguer i el Museu de la Noguera, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Camarasa, van organitzar una jornada amb un caire molt emotiu, on el protagonisme el tenien les noies i els nois de 1r de batxillerat de l’Institut. Nois i noies de la mateixa edat que aquells joves combatents.
L’acte va comptar amb la participació de al voltant de 150 persones.

Inscripcions als Camps d’Aprenentatge 2018-19

Del 15 al 31 de maig romandrà obert l’aplicatiu per a realitzar les sol·licituds d’estades i sortides d’un dia als camps i entorns d’aprenentatge per al curs vinent.

La inscripció es realitzarà mitjançant una l’aplicació de gestió en línia CAMP,  al qual podrà accedir les persones de l’equip directiu (pels centres públics)  i el director (pels centres privats).

Per poder-vos inscriure heu de fer-ho del 15 al 31 de maig al següent enllaç.

Inaguració de l’exposició “Remira! Imatges joves de la Guerra Civil a Balaguer” dels alumnes de l’INS Ciutat de Balaguer

Aquest divendres va inaugurar-se l’exposició “Remira! Imatges joves de la guerra civil a Balaguer”, un projecte portat a terme entre el Camp d’Aprenentatge de la Noguera, l’Institut Ciutat de Balaguer i el Museu de la Noguera. L’alumnat de 2n de batxillerat de l’Institut van portar a terme una acció de refotografia a partir d’un seguit de fotografies de la guerra civil a Balaguer.El resultat, espectacular!
Recuperant la memòria històrica per a empoderar als adolescents d’avui i evitar caure de nou en mans del feixisme.