El camp

El Camp d’Aprenentatge de la Noguera és un servei educatiu del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que té la seva seu a Sant Llorenç de Montgai. Ofereix la possibilitat de fer estades de 2 a 5 dies o sortides d’un dia, a l’alumnat dels centres docents d’educació infantil, primària i secundària de Catalunya a les instal·lacions situades a Sant Llorenç i a altres espais de la comarca de la Noguera. Hi treballem tres professionals del Departament d’Ensenyament (Esther, Sònia i Toni) que procurarem que els alumnes desenvolupin tècniques d’investigació i de treball científic conforme les indicacions del Departament d’Educació.

El Camp d’Aprenentatge de la Noguera pretén proporcionar a l’alumnat les eines educatives necessàries per tal d’entendre per què Sant Llorenç de Montgai ha estat un indret ocupat pels humans des de temps prehistòrics, degut a les seves excepcionals característiques orogràfiques i a la seva riquesa natural. L’explotació dels recursos que la natura ofereix en aquest indret van ser la base de la vida dels caçadors, recol·lectors i pescadors del paleolític, la seva realitat geogràfica, porta d’entrada des de la plana a les muntanyes prepirinenques i pirinenques van convertir-lo en un espai d’especial significació durant l’edat mitjana i en l’actualitat l’aprofitament de les aigües del seu embassament permeten la creació d’energia elèctrica i el control de les aigües que han de permetre el rec dels camps de la plana de les terres de Lleida i l’abastament d’aigua de boca a part de la seva població. Avui dia aquest espai natural s’ha convertit en un lloc excepcional tant per a l’observació d’aus aquàtiques, com per a la pràctica d’esports com el piragüisme, la pesca o l’escalada.

Us hi esperem!