Ja ha començat el període de preinscripció als Camps i Entorns d’aprenentatge del Departament d’Educació per al curs 2019-2020. Podeu fer les vostres sol·licituds a través de l’aplicatiu CAMPS. Recordeu que teniu temps fins al pròxim dia 31 de maig! ENLLAÇ INSCRIPCIÓ

Aquesta setmana ens espera molta calor a la Noguera!!         Resultat d'imatges de gif sol gratis

Participem en la formació del professorat

Ahir dissabte vam col·laborar amb el CdA de la Vall de Boí en el curs de formació de professorat que porten a terme amb el tema del riu. Els vam explicar la nostra proposta didàctica d’apropament sensorial al paisatge de Sant Llorenç, vam fer un croquis d’aquest paisatge i finalment vam pensar com devia ser aquest mateix territori a la prehistòria tot visitant el jaciment arqueològic neanderthal de la Roca dels Bous. La importància del riu ja des d’època paleolítica.… Llegeix més»

Xerrada a la Universitat de Vic

Divendres 1 de març vam estar amb les alumnes del greu d’educació infantil de la Universitat de Vic. Des del CdA de la Noguera vam intentar donar resposta a la pregunta que els havia plantejat el seu professor de didàctica de les ciències socials, en Joan Callerissa: És possible fer Història amb nenes i nens de 3 a 5 anys?
La resposta consensuada va ser, SÍ!… Llegeix més»

El CdA col·labora amb l’exposició “Apadrinem les Roques Blaves”, organitzada per l’Escola Roques Blaves d’Esparraguera

El passat divendres 22 de febrer va inaugurar-se l’exposició “Apadrinem les Roques Blaves”, organitzada per l’Escola Roques Blaves d’Esparraguera i amb la qual vam col·laborar. Hi vam ser-hi!

Col·laborem amb el projecte aigua de l’Escola Alber d’Abesa

L’alumnat de cicle mitjà de l’Escola l’Àlber d’Albesa està portant a terme un projecte sobre l’aigua, i compta amb la col·laboració del CdA de la Noguera per desenvolupar-lo. Aquesta es concreta en; el prèstec a l’Escola durant el primer trimestre d’un conjunt de llibres de divuilgació científica per a infants sobre la temàtica de l’aigua, i en la sortida d’un dia al voltant de l’embassament de Sant Llorenç de Montgai dijous passat.
Durant la sortida, l’alumnat va aproximar-se a diversos continguts com: el cicle de l’aigua, els usos de l’aigua, el funcionament d’una central hidroelèctrica, les aus aqüàtiques i l’actitud de respecte i gaudi que cal tenir en un espai natural protegit.
Ens va fer, a més, un dia assolellat preciós!

Aportant noves metodologies d’apropament al passat a Igualada.

Divendres passat vam portar a terme una sessió pràctica amb l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Pere Vives d’Igualada, sobre com extreure informació històrica a partir de fonts materials. En col·laboració amb els professors d’aquest nivell, van experimentar una nova metodologia d’apropament al passat, allunyada dels llibres de text i de les classes magistrals.
Cap a un model didàctic creatiu, deixant enrere el model reproductiu.