ENGEGUEM EL CDA CONFITAT!

Arran del confinament, hem engegat un seguit de vídeos curts, que presenten als alumnes un objecte de la prehistòria a partir del qual es planteja un repte. Aquest repte s’introdueix a partir de la presentació teatralitzada dels objectes, i d’una sèrie de preguntes que proposen a l’alumnat elaborar hipòtesi sobre ells. S’ha tingut cura, en la tria dels objectes i en la seva presentació, que pugui ser seguit tant per alumnat d’educació primària, com de secundària obligatòria.

Els vídeos són penjats a l’Instagram del CdA (cdanoguera), com al Facebook Camp d’Aprenentatge de la Noguera. Es presenta un nou repte cada dos dies, i el dia entremig es dona la solució al repte anterior. S’anuncia cada nou repte al Twitter del CdA de la Noguera i a la plataforma Tik Tok. Així mateix, a l’Instagram es penja cada vídeo i solució amb el hashtag #mestresconfinats. Això fa que la mitjana de visualitzacions de cada repte estigui al voltant de 450.

Col·laborem amb l’escola Camps Elisis de Lleida

L’Escola Camps Elisis de Lleida participa en un Projecte Magnet amb el Col.legi d’Arquitectes de Catalunya COAC, sobre arquitectura. El CdA de la Noguera col.labora amb una activitat didàctica sobre arquitectura de la prehistòria que portem a terme en el mateix centre.

Participem en la formació del professorat

Ahir dissabte vam col·laborar amb el CdA de la Vall de Boí en el curs de formació de professorat que porten a terme amb el tema del riu. Els vam explicar la nostra proposta didàctica d’apropament sensorial al paisatge de Sant Llorenç, vam fer un croquis d’aquest paisatge i finalment vam pensar com devia ser aquest mateix territori a la prehistòria tot visitant el jaciment arqueològic neanderthal de la Roca dels Bous. La importància del riu ja des d’època paleolítica.… Llegeix més»

Xerrada a la Universitat de Vic

Divendres 1 de març vam estar amb les alumnes del greu d’educació infantil de la Universitat de Vic. Des del CdA de la Noguera vam intentar donar resposta a la pregunta que els havia plantejat el seu professor de didàctica de les ciències socials, en Joan Callerissa: És possible fer Història amb nenes i nens de 3 a 5 anys?
La resposta consensuada va ser, SÍ!… Llegeix més»

El CdA col·labora amb l’exposició “Apadrinem les Roques Blaves”, organitzada per l’Escola Roques Blaves d’Esparraguera

El passat divendres 22 de febrer va inaugurar-se l’exposició “Apadrinem les Roques Blaves”, organitzada per l’Escola Roques Blaves d’Esparraguera i amb la qual vam col·laborar. Hi vam ser-hi!