Col·laborem en l’obra de teatre de l’Escola Els Planells d’Artesa de Segre

L’alumnat de cicle superior de l’Escola Els Planells d’Artesa de Segre, formen el grup d’experts en l’Adopció dels Megàlits de Seró com a element patrimonial rellevant del seu entorn local.
Tota la feina feta a l’entorn d’aquestes restes prehistòriques (visites a l’Espai Transmissor de Seró on es troben exposades les restes arqueològiques, arrossegament experimental d’un menhir, realització d’activitats pròpies del neolític com l’elaboració de collars de petxines o de ceràmica a mà, el treball més conceptual a l’aula,…) va concloure amb la posada en escena d’aquesta obra de teatre, basada en un conte i un còmic que els mateixos alumnes havien elaborat anteriorment.
El CdA de la Noguera, ha col·laborat en aquesta magnífica experiència donant suport tant a aspectes concrets del guió, com en la cessió de materials de la prehistòria.
Enhorabona a mestres, Escola i nois i noies per aquesta feina tan ben feta que demostra que s’aprèn fent.

El Cda de la Noguera col·labora junt amb el Museu de Lleida, en l’elaboració d’una App educativa

El Camp d’Aprenentatge de la Noguera col·labora, junt amb el Museu de Lleida, en l’elaboració d’una App educativa que estan elaborant com a treball final de grau un grup d’alumnes del Grau superior de Tècnic Superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius a distància de Ilerna FP de Lleida.
La col·laboració es basa en donar suport científic als continguts sobre prehistòria desenvolupats pels alumnes en la seva proposta.

El Cda de la Noguera presenta una ponència i una comunicació

El passat dia 27 d’octubre vam presentar una ponència amb el títol “El valor de la arqueología en la enseñanza” i una comunicació amb el títol “De la investigación al aula. La musicoarqueología y las actividades didácticas sobre música en la Prehistoria desarrolladas en el Campo de Aprendizaje de la Noguera” en el marc del II Cotarq a la Universidad Rey Juan Carlos de Madrid.

Participem al “I Congreso Internacional de Educación Histórica y Adquisición de Competencias Clave” celebrat a la Universidad de Murcia

El passat 10 de novembre vam presentar al I Congreso Internacional Educación Histórica y Adquisición de Competencias Clave celebrat a la Universidad de Murcia, la comunicació amb el títol “La arqueología como recurso en el desarrollo de competencias básicas en la enseñanza obligatoria”.

El Camp d’Aprenentatge de la Noguera ha col·laborat amb la Universitat d’Estiu de la Universitat de Lleida a Tremp, organitzant el dissabte 8 de juliol una jornada de visita a diferents Espais de memòria del Front del Segre.

El prehistòric cubs, una eina per avaluar competències

Prehistòric cubs és un joc no competitiu de daus, pensat com a eina d’avaluació de competències i dissenyat des del Camp d’Aprenentatge de la Noguera arran de la celebració del nostre 10è aniversari. Es juga tirant 3 daus per formar històries d’arqueologia i prehistòria, a partir d’allò que hagin après en la sortida o estada realitzada al nostre Servei Educatiu. Pensem en la importància del joc en l’educació i és per això que hem pensat útil la creació d’un joc, com a eina didàctica d’avaluació.

Exemple de concreció del moment 3: avaluació de competències a partir d’un joc de daus dissenyat des del Cda de la Noguera

Hem rebut de l’Escola Mare de Déu del Patrocini de Cardona, exemples de com han fet servir els daus que vam crear arran de la celebració del nostre 10è aniversari com a eina d’avaluació d’assoliment de competències. Ens ha fet tanta il·lusió veure com apliquen els centres eines que hem dissenyat des del CdA, que volem compartir-ho amb vosaltres.  S’ han fet dos tipus d’activitat avaluadora; una on s’utilitza la narració i una altra la representació iconogràfica.