Participació en la Jornada Anual de l’Aliança Educació 360

“El territori és avui en dia un entorn d’aprenentatge imprescindible per l’adquisició i desenvolupament de les competències que la ciutadania necessita per als seus projectes de vida.  Des d’aquest punt de vista, impulsar i enriquir els ecosistemes educatius locals és una estratègia clau per millorar les condicions d’equitat ja que connectar agents, espais, aprenentatges i temps educatius aporta un potencial extraordinari per fer front a les desigualtats educatives.

En aquest escenari, el lideratge de l’administració local i la perspectiva territorial són fonamentals per propulsar xarxes d’aprenentatge connectat on tots els agents educatius s’alineïn per remar cap a la mateixa direcció, establint propòsits comuns i agendes compartides que millorin les oportunitats educatives de tothom.”

Així és com es presentava la Jornada Anual de l’Aliança Educació 360 Ecosistemes educatius 360: Territoris connectats per a l’equitat, en la qual vam tenir el plaer de ser convidats conjuntament amb l’Escola de Flix, per participar al Market Place, compartint el nostre projecte, com una de les cinc experiències 360 escollides. La perspectiva de companys/es de molts àmbits diferents del marc educatiu formal i no formal de Catalunya que van ser-hi presents, a través de les seves impressions, ens van ajudar a copsar valors intrínsecs que té el projecte que compartim amb l’Escola de Flix, i en el qual participem activament des de l’inici.

Si a més a més, li sumem les experiències 360 que vam tenir el plaer d’observar, els debats en els quals vam participar i, tots els moments que vam compartir al llarg del dia, tot plegat, ens va resultar molt profitós i alhora, inspirador. Jornades així, fan que en resulti una gran motivació per tal de continuar aportant el nostre petit gra de sorra, en cultivar el nostre ecosistema educatiu local i ajudar a dinamitzar la nostra xarxa territorial.

Finalment, volem agrair a l’Escola de Flix i a tota la gent de l’Aliança Educació 360 per tal d’haver-nos convidat a participar en aquesta gran experiència.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *