Lots de 25/30 llibres. Primària

el nen nou i diferent El nen nou i diferent. Enric Larreula. Editorial Cruïlla.

Cicle Inicial (1r). Proposta de Treball

Un dia arriba al poblat, molt petit, de Nuagumbé un nen nou, és en Joan. Els nens i nenes de l’escola se sorprenen molt en veure’l, perquè és diferent d’ells i força estrany. Però la mestra els fa veure que tots som diferents els uns dels altres.

museu zoologic Museu zoològic. Josep Carner, L. Farré. Editorial Barcanova.

Cicle Inicial (2n)

Museu zoològic és un llibre de poemes curts arran dels quals els animals s’expliquen com bonament poden, evidentment a través de l’òptica i l’enginy de Josep Carner, acompanyats de les il·lustracions fresques i dinàmiques de Lluís Farré.

animalari Animalari. Enric Larreula. Editorial Cruïlla.

Cicle Inicial (2n) i Cicle mitjà (3r)

Recull de “bestieses”, poemes curts amb protagonistes animals, per tal de jugar amb la llengua, exercitar la memòria i passar una estona divertida; tot per endinsar-se en la lectura i la comprensió de la poesia.

pirata El pirata Gorgo. (19 exemplars)
Josep Lluís Badal. Edit. La Galera (Col. Grumets / Sèrie vermella)Cicle MitjàEn Gorgo és acomiadat de l’empresa de gelats on treballa perquè s’enfronta al seu cap: un tirà malapersona. Això li obre les portes d’una professió amb futur: la pirateria! I per a aconseguir els seus objectius, no dubtarà a prendre les decisions més inversemblants. De renecs, en sap un niu, ningú no el supera. A l’abordatge!
viatge pas dels lacets Viatge al país dels Lacets.(19 exemplars)
Sebastià Sorribas. Editorial La Galera.Cicle Mitjà (4t) i Cicle Superior.Viatjar al país dels Lacets ens permet imaginar-nos la prehistòria de Barcelona. Amb la Bora i en Piru passegem per les selves i les tarteres que possiblement ocupaven l’actual passeig de Gràcia i el peu del Tibidabo. Els dos amics ens fan palesa la necessitat que tenim els pobles de conèixer-nos, d’escoltar-nos i d’entendre’ns.
plometes3 Plometes, el petit nakota. Margarida Casacuberta. Edita Margarida Casacuberta.

Cicle Superior (adaptable a 4t) 30 exemplars

Aquerst llibre narra un any de la vida d’aquest nen nakota. No és un any qualsevol: és l’any que ha d’aprendre a superar les pors, a adquirir actituds i valors per iniciar-se en el món dels adults. Són dotze relats. Cada relat, un aprenentatge. Un aprenentatge vàlid també per a tots els nostres nens que ben aviat esdevindran joves i formaran part de la nostra societat adulta.

el rellotge mecanic El rellotge mecànic. Philip Pullman. Editorial Bromera.

Cicle Superior 6è i 1r ESO.

La història gira entorn del gran rellotge de Glockenheim, un rellotge d’aquells que són plens de figures que surten i entren i que meravellen els ulls de qui el contempla. El mecanisme complex del rellotge, la complexitat dels personatges que alhora són reals i fantàstics i el constant caminar del temps ens endinsen en l’aventura, o realitat?