Presentació del Pla Educatiu d’Entorn de Sant Andreu de la Barca

La setmana passada es va presentar el Pla Educatiu d’Entorn (PEE) a les entitats de Sant Andreu de la Barca.

El PEE és un una iniciativa de corresponsabilitat educativa entre Departament d’Educació i l’Ajuntament amb la finalitat de sumar esforços, tant pel que fa a l’èxit educatiu, com a la cohesió social i la convivència. Els objectius del PEE són:

• Contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit acadèmic.
  • Potenciar l’educació en valors, el compromís cívic i la participació dels alumnes en espais de lleure.
  • Potenciar la implicació de les famílies en l’educació dels fills i la participació en la vida escolar.
  • Millorar la presència i l’ús social de la llengua catalana com a llengua compartida i de cohesió, en un marc de respecte i valoració de la diversitat lingüística.
  • Potenciar el treball i l’aprenentatge en xarxa de tots els agents educatius que operen en el territori.

L’element estratègic clau és aconseguir la continuïtat i la coherència entre les accions dels diferents agents educatius que operen en el territori, tant si pertanyen a l’educació formal, com a la no formal o la informal. La interacció comunitària de tots els agents educatius, socials, econòmics, culturals, artístics, esportius i de lleure és necessària per aconseguir l’eficàcia de l’acció educativa.