16a Edició Concurs RACC Joves i Mobilitat

El concurs Joves i Mobilitat, organitzat pel RACC i el Servei Català de Trànsit en col·laboració amb el Departament d’Educació, té com objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents i els joves de Catalunya.

Les bicicletes, els joves i les noves mobilitats és el repte que planteja per a aquest curs. Us adjuntem informació sobre l’obertura del període d’inscripció per a participar-hi.

S’adreça a l’alumnat de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de grau mitjà de centres escolars i als nois i noies de 12 a 18 anys membres de casals de joves i centres de lleure de Catalunya. També a alumnes d’itineraris formatius específics (IFE).

Els participants han d’estar tutoritzats des de centres escolars, centres de lleure o casals de joves. Es poden inscriure de la mà dels seus tutors de forma individual o formant part d’equips de fins a un màxim de quatre components. Podran presentar els seus treballs en tres categories: Anunci gràfic, Vídeo per a Instagram i Projecte de millora de la seguretat viària.

A part de les millors propostes a les tres categories del concurs, també es premiarà a la classe/grup que participi amb més treballs i al professor/monitor que hagi inscrit major nombre de participants. I un any més el concurs premiarà també el Millor Projecte Educatiu en Mobilitat Segura en reconeixement a les activitats que realitzen els centres regularment durant el curs escolar.

Per tal de treballar-ho a les aules o a casa, “Joves i Mobilitat” aporta diferents recursos informatius sobre la temàtica d’enguany i propostes didàctiques sobre  mobilitat, seguretat viària i convivència.

La presentació de treballs es pot fer ja mitjançant un tutor o monitor a través de la web jovesimobilitat.cat abans del 16 d’abril de 2023.