La màgia de la descoberta continua: Segona jornada del 10è Congrés de Ciència a l’Escola

L’ Auditori Joan Cererols ha viscut avui la segona sessió del 10è Congrés de Ciència a l’Escola. En aquesta ocasió, la jornada ha començat amb la benvinguda i presentació de la inspecció, que ha destacat la qualitat de les recerques presentades i el valor de la curiositat en l’etapa escolar per iniciar-se al món de la recerca.

Congrés Ciència Divendres 26

Al llarg del matí del 6 de març , sis centres educatius han pujat a l’escenari per compartir els seus descobriments:

  • L’astronomia ha estat el punt de partida amb l’Escola Ernest Lluch d’ Abrera que ens ha fet mirar amunt amb el seu projecte “El cel nocturn”.
  • La vessant més social i empàtica de la ciència ha arribat amb l’Escola José Echegaray de Martorell i la seva pregunta: “Les joguines poden acompanyar?”.
  • La botànica i el cicle de la vida han tingut un pes important amb dues propostes complementàries de les escoles de Sant Andreu de la Barca: l’Escola Josep Pla ha presentat “Per què no creem el nostre planter?” i l’Escola Sant Andreu de la Barca ha investigat “Què necessiten les plantes per créixer?”.
  • L’ òptica i la percepció visual han fascinat l’auditori amb l’Escola Puigventós d’Olesa de Montserrat i el seu treball “És el cinema un gran truc de màgia?”.
  • Finalment, l’Escola La Roureda de Sant Esteve Sesrovires ha tancat el bloc de ponències connectant el passat i el present amb el projecte “Trementinaries, ciència antiga”.

Aquesta segona jornada ens ha recordat que la ciència no només es troba als laboratoris, sinó també en la natura, en la tradició i en la nostra pròpia creativitat. Un any més, el congrés es consolida com un espai imprescindible per compartir el coneixement entre els infants de la nostra comarca.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut