Hídricus

Joc d’aigua, amb el mòbil didàctic d’adquirir una petita cultura general sobre l’aigua,. El mecanisme d’Hídricus és el clàssic dels jocs de persecució: els jugadors per avançar sobre el tauler, han de contestar un seguit de preguntes. El tauler reprodueix el recorregut que fa el cicle de l’aigua a través d’un petit país imaginari.

Les preguntes es presenten en targetes. Unes fan referència a qüestions, més o menys serioses, o bé anecdòtiques, sobre la cultura de l’aigua: ‘ús, l’estalvi, la història, la geografia, la gestió: qüestions ecològiques, químiques, físiques, lingüístiques; els rius, els llacs, l’aigua subterrània, els gels , els mars…

N’hi ha unes altres, però que tracten sobre els hàbits de conducta que hem de tenir en la nostra relació amb l’aigua, sobretot amb l’aigua domèstica. Són preguntes que ens proposen un dilema d’actituds en una situació quotidiana. Cal pensar quina és la resposta ambiental correcta.

Hídricus incorpora algunes targetes en blanc perquè els jugadors puguin afegir preguntes al joc.

El CRP disposa en servei de préstec de tres jocs.