Recursos per estimular el coneixement de l’arquitectura

Arqui_escolaEl programa educatiu ArquiEscola s’adreça als centres educatius de primària i secundària amb la voluntat d’afavorir la construcció participada dels entorns urbans dels més joves, estimular el seu criteri per decidir sobre els espais que habitem i crear consciència sobre la influència de l’arquitectura en la nostra salut, entre d’altres.

El programa es basa en cinc conceptes bàsics —dimensions, forma, llum, materials i ús— i quatre conceptes transversals —perspectiva de gènere, diversitat funcional i cultural, sostenibilitat i identitats. En primer lloc, s’ofereix una aproximació teòrica i, a mode d’exemple, es proposen diverses activitats per a educació primària i per a secundàriaL’ArquiEscola compta amb el suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona. També ha obtingut el segell del Consell d’innovació pedagògica de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona.